Vreemde zwangerschapstest-ervaring

Hoi meiden,
ik ben al 1,5 jaar niet meer op dit forum geweest, sinds de geboorte van m'n zoontje, maar nu wil ik toch graag weer beroep doen op jullie ervaring!

Ik ben nu 1 week overtijd... heb vanaf 1 dag overtijd elke dag een testje gedaan, omdat ik de 1e keer gelijk een lichtroze streepje had en graag wilde zien of ie dikker zou worden. En inderdaad, elke dag werd t testje ietsje pietsje duidelijker en donkerder. Vrijdagochtend had ik een streep die al zichtbaar was voor de controlestreep er was, dus ik dacht: dat zit goed! De streep was nog niet zo donker als de controlesteep, maar echt heel duidelijk zichtbaar. Vanochtend weer testje gedaan, t laatste testje dat ik in huis had, vol verwachting op die dikke vette donkere streep... en tot mijn grote verbazing was er geen streep te zien!! Niet eens t allerlichtste steepje.... ik was zo verbaasd!! Je hormoon kan toch niet binnen 2 dagen helemaal uit je lichaam verdwenen zijn??? Zeker niet gezien ik geen bloed verloren heb... zou t nou gewoon een fout testje zijn, of zou t echt kunnen dat ik geen hormoon meer heb? Vind t zo vaag!

De test kan best niet goed zijn geweest. Een vals negatief komt best vaak voor. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat je dan ineens geen streep meer ziet als het niet goed is.
Ehh, nog maar 1 keer een test doen. En als die positief is stoppen met testen!!!!!
Succes!!!

Hi Serena,

Het HCG hormoon blijft tot ongeveer 16 weken in je lichaam. Het is nl hetzelfde hormoon wat ze uit de urine halen voor moeder voor moeders en dat doe je ook tot uiterlijk 16 weken.

Als je erg twijfelt, zou ik gewoon naar de ha gaan en daar vragen om een test.

Heel veel succes.

Gr. Tamara
februari mama

Hoi Serena,

Denk dat die test gewoon niet goed is hoor! het hormoon verdwijnt echt niet zomaar en al helemaal niet zonder duidelijke aanwijzingen!

Gefeliciteerd in elk geval!

Hahaha ja ik weet t... als je positieve test hebt moet je niet blijven testen... maar volgens mij doen veel moeders dat hihi http://pregnancy.baby-gaga.com/cartoons/cartoon5

Net 2 miskramen gehad dus ja, bij een licht streepje denk ik nu: eerst maar zien dat t een dikker streepje wordt en t hormoon blijft toenemen.. vandaar dat ik bleef testen, in afwachting van die dikke vette streep! ik ga idd morgen ff nieuw testje halen en als ie positief is, maar ff afspraak maken voor een vroege echo, neemt veel onzekerheid weg... bedankt :)

@mama tamara

dit geld alleen als de zwangerschap goed blijft gaan
maar als het mis gaat of dreigt te gan kan het zijn dat hij daalt of gaat dalen

niet in dit geval al binnen 2 dagen hoor
ik denk dat idd de test niet goed was
ook ik heb hiervoor een miskraam gehad en heb deze keer 4 testen gedaan
daarna gewacht op de test van moeders voor moeders een paar dagen erna en die was ook goed positief en niks verder meer getest

succes morgen met de nieuwe test
laat je het ff weten

groetjes moekje 5 wk

Ik had ook een positievetest vorig jaar dec. Toen de dame vam moeders voor moeders kwam, helaas geen hcg meer, maar ook geen klachten of bloed. 3 dagen later brak de ellende los en had ik een mk.
Hopelijk is het in jou geval geen goede test.

groetjes mamavansimone 17w2dgn

mamavansimone: hoeveel dagen zat er tussen je positieve test en de negatieve van moeders voor moeders? mijn gevoel zegt me dat 2 dagen te kort is om helemaal geen hcg meer te hebben... maar ja je bent toch onzeker he in t begin!

Ik heb online n digitale clearblue besteld, die komt morgen binnen, ik laat ff weten als ik de test heb gedaan...

Terug
Bovenaan