vreetbuien

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

Ik heb echt gigantische vreetbuien en ben pas 5 weken zwanger echt niet normaal,nu moet ik er ook bij melden dat ik aan het minderen/stoppen met roken ben en misschien dat ik daardoor meer eet maar echt heb ik vorige keer niet gehad volgens mij.ben nog nix aan gekomen gelukkig.Wie hebben dit   nog meer?gr wendy

OOOH hou op schei uit!
Ik weet niet wat me overkomt. Ik kan alleen maar snoepen de hele dag.
Wel ben ik eerder vol dan normaal.
Vooral nu met die chocolade paaseitjes he?!!! Verschrikkelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had het ook bij mijn eerste zwangerschap. Alleen maar trek in zoet..
Dus.. je bent gelukkig niet de enige, en ik ook niet!

Groetjes Vilies
6 wk en 4 dgn

Ik denk dat iedereen dat wel herkent. De belangrijkste tips en open deuren die ik kan geven zijn:

- als je het niet in huis hebt kun je het ook niet opeten
- probeer wel je voedingstoffen binnen te krijgen. Chips i.p.v. brood is misschien wel lekker, maar niet zo goed voor je kleintje.
- Probeer gezondere alternatieven te vinden. Of probeer minder grote verpakkingen te kopen. Het is bewezen dat je lekkere trek na één hap al gestild is. (dus een hapje chips). Je eet verder omdat het op dat moment in je bakje ligt. Als ik dus trek heb ik paprikachips, koop ik een kleine verpakking (bijv. van die patatjes) i.p.v. zo'n super familiezak. Want het gaat op!
- Laat je man boodschappen doen. Maak een lijstje met dingen die nodig zijn en laat de  echt slechte  dingen weg. Weer in het kader 'als het er niet is...'.

Maar ook ik neem af en toe wel wat lekkers hoor. Hou het maar eens tegen met die hormonen in je lichaam. Maar gebruik je zwangerschap niet als excuus om maar alles te kunnen eten onder het motto 'dik word ik toch wel'. Wat er niet aan komt...
(en nu genoeg open deuren...)

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan