Vreetbuien!

Hoi allemaal!
Onze zoon van 2,5 jr zit weer eens in een groeiperiode. Hij eet alles wat los en vast zit! Even een overzicht van vandaag... (oh ja, in zo'n periode is hij ook altijd 1 uur vroeger wakker...aagh).
- 6:45: 3 boterhammen
- 7:30: 1 grote banaan
- 10:45: 3 boterhammen + 1 plak ontbijtkoek
SLAPEN van 12:00-14:30
- 14:45: 1 appel + 2 cracottes met smeerkaas
- 15:45: mee-snacken met bezoek (koek/nootjes/japanse zoutjes)
- 16:45: pasta maaltijd 2x!! ("lekker" vroeg, want gezellig was het niet meer...)
- 17:30: toetje (schaaltje vla)
- 18:15: koekje
SLAPEN vanaf 19:30 tot ......

Alle stoelen liggen al plat, zodat hij daar niet mee richting aanrecht kan voor een strooptocht langs alle kastjes en koelkast!
We weten dat deze periode ongeveer 2 wk duurt, daarna neemt het weer normale proporties aan.
Maar nu mijn vraag: herkent iemand dit? Wij weten niet of we er goed aan doen, om hem zelf aan te laten geven hoeveel/-vaak hij maar wil. Alle ouders van leeftijdsgenootjes van mijn zoon, die wij kennen dan, zijn al lang blij, dat ze ook maar iets naar binnen weten te krijgen...
Oh ja, onze zoon is klein voor zijn leeftijd en ook superslank!

Groetjes, Ingrid
 
Hay,

ik weet het niet zo goed. Zelf let ik behoorlijk goed op wat ik mijn dochter van bijna 2 te eten geef. Maarja, als het bij jullie bekend is, dus dat hij telkens als hij een groeispurt maakt, hij meer gaat eten. En dat het daarna dus ook weer afneemt, tja.... Misschien is het dan niet erg. En mits zijn gewicht natuurlijk okay is, maar dat is het wel volgens jou.
Ik zou alleen dan wel als tussendoortjes enkel gezonde dingen geven, zoals fruit. En zelf zou ik niet 2x avond eten opscheppen, maar dan een appel ofzo na, als hij nog honger heeft.
Tja, moeilijk dit, misschien idd een goed idee om dit aan een diëtiste te vragen. Die zijn hier tenslotte in thuis.

Gr CJ
 
Terug
Bovenaan