<p>Momenteel ben ik 8+4 weken zwanger. Eigenlijk ben ik sinds week 7 bijna niks meer. Ik heb fibromyalgie, maar heb uit ervaringen van andere vrouwen begrepen dat de klachten van fibromyalgie vaak afnemen tijdens de zwangerschap. Ik merk zelf inderdaad ook dat ik bijna geen pijnklachten meer heb , maar wel vre-se-lijk moe... nu weet ik niet of dit komt door de zwangerschap, door de fibromyalgie of een combinatie ervan, maar ik heb bijna nergens puf voor en slaap het liefst de hele dag. </p><p>Ik sta vrij laat op elke dag (rond 10 uur) en het duurt heel lang voor ik opgestart ben (heb de hele dag ook erge last van misselijkheid dus dit speelt misschien ook mee). </p><p>Ik heb bijvoorbeeld net de was opgevouwen, en daarna ben ik gewoon bekaf en zin om te slapen. </p><p>Ik maakte voorheen altijd elke dag een lange wandeling met onze honden in het bos, maar dat lukt mij nu niet meer. De meeste dagen vertrouw ik mijzelf niet eens achter het stuur om ergens heen te rijden. </p><p>Op aanraden van de fysiotherapeut (ivm fibromyalgie) heb ik een tijd geprobeerd 4x per dag een 'powernapje' te nemen van 20 min. Maar zelfs daar heb ik niet meer genoeg aan.</p><p>Is deze (ernstige) mate van vermoeidheid normaal in (het begin van) de zwangerschap? Mensen die dit herkennen? </p>