vreselijk vermoeid

<p>Momenteel ben ik 8+4 weken zwanger. Eigenlijk ben ik sinds week 7 bijna niks meer. Ik heb fibromyalgie, maar heb uit ervaringen van andere vrouwen begrepen dat de klachten van fibromyalgie vaak afnemen tijdens de zwangerschap. Ik merk zelf inderdaad ook dat ik bijna geen pijnklachten meer heb , maar wel vre-se-lijk moe... nu weet ik niet of dit komt door de zwangerschap, door de fibromyalgie of een combinatie ervan, maar ik heb bijna nergens puf voor en slaap het liefst de hele dag. </p><p>Ik sta vrij laat op elke dag (rond 10 uur) en het duurt heel lang voor ik opgestart ben (heb de hele dag ook erge last van misselijkheid dus dit speelt misschien ook mee). </p><p>Ik heb bijvoorbeeld net de was opgevouwen, en daarna ben ik gewoon bekaf en zin om te slapen. </p><p>Ik maakte voorheen altijd elke dag een lange wandeling met onze honden in het bos, maar dat lukt mij nu niet meer. De meeste dagen vertrouw ik mijzelf niet eens achter het stuur om ergens heen te rijden. </p><p>Op aanraden van de fysiotherapeut (ivm fibromyalgie) heb ik een tijd geprobeerd 4x per dag een 'powernapje' te nemen van 20 min. Maar zelfs daar heb ik niet meer genoeg aan.</p><p>Is deze (ernstige) mate van vermoeidheid normaal in (het begin van) de zwangerschap? Mensen die dit herkennen? </p>

Hoi D EJ,
Ik ben een gezonde vrouw, nergens last van en voel me net als jou ook de hele dag moe.
Ben 9+5 en kan net als jij ook de hele dag wel slapen.
Ik heb gewoon een full time baan, dus kan me er niet aan toe geven.
Maar zou het wel heeeeeeel graag willen.
Gewoon even lekker slapen!
Waarschijnlijk is het in jou geval meerdere factoren samen die er voor zorgen dat je je zo voelt.
Heel veel sterkte in ieder geval.
Hopen dat het na het eerste trimester minder wordt.

De eerste 3-4 maanden waren bij mij ook verschrikkelijk. Ik sliep ‘s nachts minimaal 10 uur en na 2 uur wakker te zijn ‘s ochtends viel ik weer in slaap op de bank. Soms viel ik wel 5 keer per dag in slaap. Maar na 4 maanden werd het echt minder... 

Ik heb het gehad tot 16 weken.. lag in de avond al rond 8/9 u op bed, en sliep minimaal uit tot 8u half 9, halverwege de dag ook weer een dutje. Je lichaam geeft aan die rust nodig te hebben dus neem die ook. Gaat (meestal) van zelf over! 

Hier hetzelfde. Doodmoe! Kan de hele dag op de bank liggen slapen.. Ergens op bezoek? Kiep gewoon op de bank om en val in slaap. Heb al een extra deken op de bank gelegd, haha

Hier nog 1! Ik ben nu 11+3 en zodra ik wakker word, verlang ik alweer naar de avond om weer te kunnen slapen. Bij mij helpt bezig blijven en bewegen wel. Op een of andere manier blijft mijn lichaam dan actief. 

Heel herkenbaar. En super lastig te combineren met fulltime werk idd, junibaby. Ik kan vrij makkelijk met uren schuiven/thuiswerken en ben al meermaals eerder naar huis gegaan om eerst een uurtje te slapen voordat ik mijn werkdag afmaakt. Ik hoop er voor ons allemaal dat het snel beter wordt :) !

Terug
Bovenaan