vreselijke keizersnede

Hoi,

Ik ben nu 14 wk zwanger van mijn tweede kind. Ik begin me alleen nu al een beetje zorgen te maken over de bevalling.
Ik heb namelijk bij de eerste een keizersnede gehad omdat ze in een stuit lag en dit is voor mij vreselijk verlopen.
Ik heb namelijk bij de keizersnede een derde graads brandwond in mijn zij   opgelopen omdat het jodium door de laser in brand is gevlogen. Dat leverde mij maanden veel pijn     op en   ondertussen heb ik toen ook nog een huidtransplantatie gehad. Ik heb  maanden niet veel kunnen doen en niet echt kunnen genieten van mijn dochter. Een paar dagen na de keizersnede heb ik ook nog een infectie gekregen waar door ik weer opgenomen moest worden in het ziekenhuis voor een paar dagen.
Nu vraag ik me af ofdat er meer meiden zijn die iets vreslijks hebben meegemaakt met een keizersnede want ik ben er toch wel bang voor als ik dadelijk weer een keizersnede moet.
Ik hoop dat ik nu een normale bevalling ga krijgen.

Groetjes Bertie

Hoi Bertie,

Ook ik heb een keizersnee gehad, spoed, en ben nu zwanger van ons 2e kindje. Voor mij is het dus net zo;n groot raadsel: hoe zal ik dit keer bevallen.

Zelf heb ik goede ervaring met de keizersnee en het herstel erna, weinig last van de wond, zeker nadat de hechtingen verwijderd waren en het litteken is heel mooi genezen.

Voor de keizersnee ben ik ruim 18 uur bezig geweest met bevallen, gelijk regelmatige weeën, pijnstilling gehad, opwekinfuus, maar de ontsluiting stopte bij 8 à 9 cm, en 't was een groot kind dus ik had die laatste cm nodig.

Stiekem hoop ik nu een beetje op een geplande keizersnee, omdat ik er tegenop zie eerst weer zo'n lange dag voor niets te werken, maar we zullen het af moeten wachten.

Misschien dat mijn positieve ervaring jouw angst wat minder kan maken?

Hallo,
Bijna een jaar geleden heb ik ook een keizesnee gehad. Het inleiden (dag 1 met gel, dag 2 met infuus) had geen effect. Met 4cm ontsluiting en koorts kreeg ik een (spoed-) keizersnee. Ik heb weinig last gehad van het geheel. Hechting zaten met oplosbaar draad en de bovenste huidlaag is op natuurlijke wijze aan elkaar gegroeid. Geen hechtingen die er later nog uitgehaald moesten worden. Ik heb dus weinig problemen gehad tijdens en na de keizersnee en de wond. Misschien is het nog niet eens zo'n gek idee om bij de 2e een geplande keizersnee te krijgen.Ik heb 50% kans op weer een. Aangezien de eerste er totaal niet uit wilde, ook niet met inleiden.
Veel succes met je zwangerschap en geniet er nog lekker van.
Groetjes,

hallo,

tsjonge wat een narigheid heb je meegemaakt
bij je vorige bevalling...

ik las vorige week een stukje over caffeine
die te veel in verband brengt met stuitligging..

als je te veel offie thee of chocolade nuttigt,
is de kans dat die keline een impuls krijgt om te draaien minder..

tsja tkan geen kwaad om te minderen met cafeine. ook cola en chocomelk

wie weet helpt het :))))

heel veel succes en hoop dat ie rond week 36 met zijn hoofje naar beneden ligt :)

vr gr bibi ;)

Hi Bertie,

Vreselijk om dat verhaal over in brandgevlogen jodium te moeten lezen.

Zoiets moet toch niet mogen gebeuren, heb je wel een klacht ingediend
en het uit laten zoeken? Ik zou het er echt niet bij laten zitten en
hiermee naar "Bureau Letselschade"gaan om het allemaal goed uit te
laten zoeken en als blijkt dat het ziekenhuis een fout heeft gemaakt,
kan de rechter beslissen dat het ziekenhuis een schadevergoeding aan
jou moet betalen, dit kan geloof ik tot 5 jaar na het gebeuren.

Ik heb zelf een schadevergoeding gehad nadat ons zoontje door een
medische fout is overleden, ik wil daar niet verder over uitwijden
aangezien dat ook na een keizersnede is gebeurd en ik wil hier niet
meer aan herinnerd worden en ook jullie niet opzadelen met akelige
verhalen. Ik ben nu zwanger van de vierde en het zal ook de vierde
keizersnede worden. Natuurlijk zie ik er ook best wel tegenop, niet
zozeer tegen de keizersnede zelf, maar wel tegen de tijd die erna komt.
Ik vind het gewoon vreselijk om in het ziekenhuis te moeten liggen, en
dan die tijd erna dat je zo enorm afhankelijk bent van andere mensen
met alles. Heb je het allemaal wel goed verwerkt na die brandwond, ik
bedoel dat is toch ook vreselijk.

Misschien is het nog niet eens zo gek als je hulp zoekt zodat je een
eventuele volgende keizersnede goed voorbereid tegemoet gaat en geen
last hebt van flashbacks. Ik wens je heel veel sterkte en liefs en
probeer voor ogen te houden dat wat je hebt meegemaakt zelden voorkomt
en dat je het daarom dus niet weer zal gebeuren.

Dag Lientje

Hoi Lientje,

Ik heb inderdaad een klacht ingediend en heb via de verzekering van het ziekenhuis een geld bedrag gekregen, waar ik opzich wel tevreden mee ben dit heb ik op aanraden van een verpleegkundige gedaan . De gynaecoloog heeft ook meteen toegegeven dat het zijn schuld was dus daar heb ik niet om hoeven te vechten.
Misschien is hulp inschakelen niet zo'n slecht idee maar ik weet niet precies waar ik dan moet zijn  .
Ik hoop er nog steeds op dat het niet weer een keizersnede wordt maar ja als het moet dan moet het.
En anders ga ik er maar van uit dat zoiets niet nog een keer kan gebeuren. Ze mogen mij in ieder geval niet meer opensnijden met een laser dat eis ik gewoon.

Groetjes Bertie

Terug
Bovenaan