Vreselijke nachtmerries

<p>Hoi,</p><p>Ik ben nu 21 weken zwanger en wordt al een paar dagen precies rond hetzelfde tijdstip wakker van vreselijke levensechte nachtmerries (niet per se zwangerschapgerelateerd en diverse onderwerpen) om vervolgens de rest van de nacht wakker te liggen. Nu heb ik een slaapstoornis die optreedt bij veel stress of nieuwe omgevingen, dus ben sowieso gevoelig voor dat soort dingen en heb wat copingtechniekjes - die werken alleen nu niet echt. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben en hoe ze hier mee dealen?</p>

Hi IC J,
Ik heb er ook verschrikkelijk last van gehad, het lijkt de afgelopen weken iets minder te worden. Helaas kan je er weinig aan doen omdat het hormoongerelateerd is. Ik ging wel nadat ik wakker was geworden even rondje lopen in het huis, wat water drinken en naar het toilet. Proberen om op die manier de gedachten aan de nachtmerrie weg te laten ebben.
Ik hoop dat het snel minder wordt voor je.

Ik heb het eerder in de zwangerschap ook gehad. Ik vond de dromen opvallend levensecht in verhouding met hoe ik droomde voor ik zwanger was. In het derde trimester heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. 

Helaas heel herkenbaar! Ik heb zelf last van levensechte dromen en daarnaast meer angst voor dingen, hopelijk zijn het de hormonen en is straks alles weer normaal?

Helaas heel herkenbaar! Ik heb zelf last van levensechte dromen en daarnaast meer angst voor dingen, hopelijk zijn het de hormonen en is straks alles weer normaal?

Heel herkenbaar! Ik ga dan even wat drinken als ik wakker ben en daarna ga ik gewoon maar slapen mat het idee het is maar een nachtmerrie. 

Ook regelmatig levensechte dromen gehad tijdens mijn zwangerschappen. Als het slapen erna echt niet lukt misschien gewoon lekker op je zij gaan liggen, Netflix aanzetten pp je mobiel en een paar afleveringen kijken van een makkelijke (of juist slaapverwekkende) serie tot je merkt dat je weer kan slapen.

Terug
Bovenaan