Vreten, vreten, vreten!

<p> </p><p>Hallo dames,</p><p>ik vind het heerlijk om zwanger te zijn. Ik ben nu 14 weken. Ik voel me goed.</p><p>maar heb de hele dag zin aan eten. Vooral vet en suikerrijk eten. Elke dag neem ik me voor gezonder te gaan eten, maar het lukt maar niet. Mijn hoofd denkt nergens anders aan.</p><p>Voor de zwangerschap was ik gezond bezig. Veel groente en nauwelijks snoep etc.</p><p>Heeft iemand anders hier ook last van? Ik haal bewust niets in huis. Maar ook crackers met roomboter en kaas zijn te lekker. Of boterhammen met pindakaas. Wie heeft er tips?</p>

pfff hou op met mij :')!! ik ben bijna 22 weken en kan je zeggen dat het nog wel even zo blijft. als ik in de supermarkt loop kom ik altijd wel met dingen thuis en het lukt mij  gewoon niet om het te weerstaan. waar ik voor mijn zwangerschap nog de wilskracht had om het niet te doen, heb ik die grens nu echt niet meer. 

Ik raad je aan om te eten waar je trek in hebt. Je lichaam vraagt er om. Probeer je standaardvoeding (ontbijt,lunch,diner) zo gezond mogelijk te houden.
Ik ben nu 23+4 en ik eet bv. Bijna iedere dag een tosti ;-). Jep, niet heel erg gezond... maar ik snak er gewoon naar! Ik ben pas 2.5 kilo aangekomen.
Niet iedereen zal t met mijn advies eens zijn, maar ik merk dat ik er rustig van wordt als ik het gewoon 'mag' van mezelf. Daardoor wordt het ook wat makkelijker om de chocolade voor me uit te schuiven. Dus bij mij helpt het.
Succes en fijne zwangerschap?

In mijn vorige zwangerschap heb ik geluisterd naar mijn lichaam en gegeten wanneer ik daar zin in had.. ik had ook nooit het gevoel dat ik genoeg had. Resultaat: bijna 30 kilo zwaarder en daar maar 10 kilo "makkelijk" van kwijt geraakt.
Nu ben ik weer zwanger en advies van mijn verloskundige is om zeker te luisteren naar je lichaam, maar probeer er ook een beetje je hoofd bij te houden. 
Geen idee of je hier iets aan hebt, en iedereen reageert ook anders op 'vreten' tijdens de zwangerschap. ?
Heel veel succes met je zwangerschap! ?

Jazeker! Nu van de 2e zwanger, maar bij de 1e had ik het ook. Toch gedeeltelijk steeda aan toe gegeven. Was in totaal de 1e x ongeveer 16 kilo aangekomen maar alles was er na 3 maande, ook weer af. Blijkbaar had mijn lichaam het dan dus ook nodig. Bmi voor zwangerschap was ook aan de lage kant 18,5. 
Nu kan ik sowieso normaal veel eten zonder aan te komen. Ik zou er voor een deel aan toegeven. Bekijk wel of,je echt veelste veel aan komt of dat het meevalt. 

Herkenbaar! Ik wilde vooral chocola. Ik at gezonde gewone maaltijden, maar zondigde regelmatig met een stukje choco. Er is niet zoveel aan te doen om de cravings te voorkomen, maar als je eet voor 2 zal je flink aankomen, dus probeer het beperkt te houden.. mij hielp het om kauwgom te eten als ik weer wilde snaaien. Savonds gunde ik mezelf eigenlijk altijd wel iets. Tegen het eind nam de trek af, ik denk omdat de baby tegen mijn maag zat..

De hoofdmaaltijden houd ik idd gezond. Ook voor de vezels en vitaminen. Ik ben nu zo’n 3 kilo aangekomen. Bij de vorige zwangerschap liep dit gelijk op. Blij dat iedereen dit heeft. Zal proberen gezonde lekkernijen te eten en minder streng te zijn voor mezelf. Misschien helpt het. Bedankt voor het meedenken dames en succes met jullie zwangerschappen.
(en tosti’s!? hahaha)

Terug
Bovenaan