VRICHTWATERPUNCTIE !! HOELANG OP UITSLAG WACHTEN ?

A

Anoniem

Guest
Hoi mede zwangere meiden/vrouwen !

Ik heb twee weken geleden een vruchtwaterpunctie ondergaan en ik wacht nog steeds op de uitslag. Ik ben redelijk gespannen alhoewel ik niet "verwacht" dat er negatief nieuws uitkomt.............. maar je weet maar nooit.

Zijn er medezwangere die ook een punctie hebben laten doen en hoe lang moesten jullie wachten tot de uitslag ??

Alvast bedankt voor de reacties !

groetjes
Bianca, 18 wkn, 2 dgn

hallo
Ik ben niet meer zwanger maar ik heb hier wel ervaring mee.
Ik heb ook een vruchtwaterpunctie gehad en de eerste uitslag had ik
al na vier dagen   pas drie weken na de punctie had ik de volledige uitslag
groetjes corina

Hoi !

Dank voor je reactie ! Ik heb tot op heden helemaal geen uitslag gehad en ik wacht nu al 2 weken............. die duren wat mij betreft veeeeeeeeeeeeeel te lang ! Blijkbaar zijn er niet zoveel vrouwen die een punctie ondergaan want je bent de enige die reageert.

Ik moet dus nog een week wachten.................. phoe................... duurt lang zeg !

groetjes !
Bianca

Hoi Bianca,

Standaard duurt de uitslag ca. 3 weken.
Als je een enorm  verhoogd risico hebt op bepaalde chromosoonafwijkingen kan je een deel van de uitslag binnen 3 dagen krijgen maar ook dan krijg je pas de complete uitslag na ca. 3 weken.
Inderdaad zenuwslopend, weer er alles van.
Ik duim voor je op een gunstige uitslag.

Groetjes Janneke

Hallo,

Ook ik heb een vruchtwaterpunctie gehad bij 22 weken en 4 dagen zwangerschap. Op dat moment wisten we net enkele dagen dat we zwanger waren. Vanwege mijn leeftijd (43) en de duur van de zwangerschap was een vruchtwaterpunctie noodzakelijk.
Ik heb maar 6 dagen op de eerste uitslag hoeven wachten. Hier had met vaart achter gezet in verband met de aantal weken dat we zwanger waren. De uitslag was dat onze kleine spruit kerngezond is. De definitieve uitslag kreeg ik weer 2 weken later en ook die wees uit dat alles goed was.
Het is dus wel mogelijk om een eerdere uitslag te krijgen maar dat is afhankelijk van de situatie.
Nu zijn we vandaag precies 28 weken zwanger en al helemaal aan het idee gewend dat er een nieuwe wereldburger op komst is.

Groetjes,

Annemiek

ik zit nog met m`n handen in het haar of ik nu wel of geen test laat doen. ik ben37 jr maar krijg te horen dat die test ook risico`s met zich mee brengen en ik ben niet zo dol op die spuiten bij de vlokkentest en vruchtwaterpunctie.  

Hoi Dames,

NOu het heeft bij mij 4 weken ( !!!! ) geduurt eer ik eindelijk de uirslag kreeg. Deze kreeg ik gisteren eindelijk in de brievenbus ! Uitslag is gunstig !!!! Er zijn geen aanwijzingen gevonden voor Down syndroom en/of open rug/schedeltje dus ik ben helemaal blij !!!!! Wat een zenuwslopende bedoening zeg !!! Ik werd met de dag sjagerijniger omdat ik zo graag de uitslag wilde weten en het ziekenhuis zo laaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam was !
Maar goed, eind goed al goed.
Morgen krijg ik mijn screeningsecho !!!   Dat is dan wel weer heel leuk !!

groetjes !
BIanca

Terug
Bovenaan