Vriend boos om zwangerschapskleding

Hoi!

Ik weet sinds twee weken dat ik zwanger ben en ik ben nu precies 6 weken. Mijn buik zwelt al zo erg op door de hormonen dat mijn "oude" broeken nu al zeer doen.
Daarom wilde ik een nieuwe zwangerschapsbroek gaan halen omdat ik ook op vakantie was en geen andere broeken bij mij had.

Ik zei dit tegen mijn vriend en hij werd hier boos om. Omdat hij het te vroeg vond en omdat hij bang is dat we niet rondkomen want de broeken zijn nogal prijzig. Terwijl meneer vrolijk door rookt etc. en hij is ook nog van plan om 19 augustus een festival te pakken.
Uiteindelijk toch de broek gekocht. Was echt nodig!

Vandaag als vakantieafsluiter in de stad mocht ik ook geen zwangerschaps t-shirtjes halen van €10,-.
Terwijl dit ook alles van mijn eigen rekening komt.
Hij maakte dit kenbaar midden in de winkel en stond daar met een lang gezicht toen ik vroeg aan een medewerker of ze positiekleding hadden. Toen ik dat zag wilde ik naar huis. Had helemaal geen zin meer in de dag die we voor ons tweeen hadden gepland.
Ik vind dit zo enorm ego van hem en ben verschrikkelijk uit mn slof geschoten en lig nu huilend in bed.
Ligt dit aan mn hormonen dat ik zo reageer?

Liefs S.
 
Hoi S,
wat vervelend dat je vriend zo reageert zeg! Er staat hem dan nog heel wat te wachten want een baby kost nu eenmaal heel veel geld en daar is zwangerschapskleding pas het begin van. Ik vind het wel een klein beetje egoïstisch van hem, als hij wel naar een festival gaat en jij geen zwangerschapskleding mag kopen! Ik zou eens kijken op marktplaats, daar worden heel veel dingen aangeboden voor een mooi prijsje!
 
Zou ook even met je vriend om tafel gaan en misschien even goed praten over de financiële dingen die komen gaan!
 
succes met alles meis!
 
Hoi S.,
Wat een overdreven reactie van je vriend. Alles wat met zwangerschap en baby's te maken heeft kost nou eenmaal geld. Ik schrok ook van de prijs toen ik m'n eerste lading kleding ging kopen. Uiteindelijk (tot aan nu hoor, ruim 35 weken) zoek ik nog steeds naar de koopjes maar die zijn ook niet gratis. Maar het punt is dat je het gewoon nodig hebt. 
Ik zou me niet veel aantrekken van zijn reactie. Gewoon kopen wat je nodig hebt, vooral als je het zelf betaald. En daarnaast, wat bij de vorige reactie ook staat, even met hem om tafel gaan zitten en jullie financien bespreken. 
Succes! En stress vooral niet. Is niet goed voor de kleine. 
 
Wat vervelend dat je vriend zo doet! 
Hebben jullie bewust voor deze zwangerschap gekozen? 
Want een kindje maken kost niks maar er een krijgen is een ander verhaal
ik neem aan dat als jullie hier bewust voor gekozen hebben dat jullie ook rekening hebben gehouden met jullie financieele situatie
alles kost geld en tuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt maar als je nu al geen broek kunt betalen hoe moet dat dan straks alleen al voor je zelf je vitamines die je bij moet slikken je onderbroeken die ook een maatje groter gekocht moeten worden de olie waar je je zelf mee in gaat smeren.. bh"s die niet meer passen schoenen die zeer gaan doen omdat je evt vocht vast gaat houden..een lekkere huis broek want je oude jogging broeken gaan ook snijden t shirtjes die op gaan kruipen 
Als een broek kopen nu al zoveel gedoe op lieverd hoe moet dat dan als je straks echt gaat groeien ?! 
Ik zou t hier wel even goed over gaan hebben om in de toekomst stress te verkleinen over dit soort dingen 
 
O bah je vriend is idd een egoist! En bereid hem vast voor... een zwangerschap kost geld! En een kind nog meer! Moet je straks ieder broekje, luiertje, olietje verantwoorden naar een boze vriend?? Jakkes!
ikzelf draag nu enkel leggings omdat ik andere broeken niet fijn vind zitten... financieel een gelukje... leggings zijn goedkoper dan bv jeans... maar je hebt er meer dan 1 nodig... (ik heb 3 lange en 2 "korte" en draag "gelukkig" enkel zwart...) dan nog wat leuke jurkjes voor erboven... 
idd je schoenen gaan knellen je onderbroeken zitten niet fijn en ik heb net een nieuwe pyjama gekocht gelijk voor straks in het ziekenhuis en voor het voeden €45 ? echt nog nooit zoon dure pyjama gehad! (Hij zit wel hemels trouwens.... is ook wat waard natuurlijk) 
maar ik zou echt even je lief aanspreken op waar hij in vredesnaam over denkt te mauwen?! Positie kleding is nodig! Er komt straks nog een hele lijst bij met benodigdheden! Zeker als je het zelf betaald heeft hij weinig te klagen
 
Ik zou proberen om niet al te boos te reageren. Misschien overvalt het hele gebeuren hem een beetje? Je kunt hem misschien rustig uitleggen dat je zwangerschapskleding sowieso nodig hebt. Of je het nu koopt of volgende maand. Terwijl als je het nu koopt je er langer profijt van hebt. Je zult ook nieuwe bh's nodig zijn. Zet alles op een rijtje wat jij en de baby nosig zijn en verspreid deze kosten over de komende 7 maanden. 
 
Terug
Bovenaan