Vriend boven de 35, eerder naar de dokter?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Als je partner boven de 35 is, mag je dan ook eerder naar de dokter of heeft dit alleen met vrouwen te maken?

Gr.

hallo

ik denk niet dat het alleen maar met vrouwen te maken heeft, een kindje maken doe je met 2 dus het kan net zo goed aan de man liggen maar ik weet niet of je dan eerder naar de dokter mag,
ik denk ook dat het met de periode temaken heeft dat je al probeert zwanger te worden
ze zeggen dat het een jaar de tijd moet geven om zwanger te worden dat is normaal moest je al langer aan het proberen zijn dan een jaar zou ik eens naar de dokter gaan

groetjes tess

Het kan altijd aan de man liggen, maar dat is niet leeftijd gerelateerd. Mannen kunnen op hun 60e nog kinderen verwekken.
Het kan wel aan zijn levensstijl liggen, weinig bewegen, overgewicht, slecht eten.
Of dat hij gewoon traag zaad heeft, maar daar kijken ze als er verder geen aanleiding voor is pas na een jaar naar.
Helaas moet je die perioden afwachten. Hoe lang zijn jullie al bezig?

liefs Kersensnoepje

hi Sonel,
ik denk dat het alleen voor de vrouw geld dat ze eerder naar de dokter kan wanneer ze boven de 35 is.
mijn man is 34 dus ook al een stuk ouder dan ik zelf (26) en wij wilden er ook geen jaar opwachten dus hebben we  via internet een vruchtbaarheid thuistest voor mannen besteld om te kijken hoe het met zijn zwemmers is.
maar gelukkig hebben we die niet meer nodig want ik heb vanochten een positieve test gehad en ben dus zwanger.  
groetjes nimfje

Hoi Sonel,

Die leeftijd geldt alleen voor de vrouw. Bij de geboorte heeft een vrouw al al haar eitjes en deze worden dus ouder en van mindere kwaliteit naarmate een vrouw ouder wordt. Een man maakt zijn sperma elke keer weer opnieuw aan dus daar hebben ze geen last van ouderdom. Mannen kunnen op hun 70e of 80e dus nog kinderen verwekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!
Dile

We zijn sinds februari bezig dus ronde 4. vandaag getest met Kruidvat en een heel vaag streepje zichtbaar. Spannend... Morgenochtend weer eens testen. Wil voordat mijn vent 40 wordt, een tweede kindje.

Maar bedankt voor de reacties.

We zijn sinds februari bezig dus ronde 4. vandaag getest met Kruidvat en een heel vaag streepje zichtbaar. Spannend... Morgenochtend weer eens testen. Wil voordat mijn vent 40 wordt, een tweede kindje.

Maar bedankt voor de reacties.

Terug
Bovenaan