Vriend(inn)en

Ik las net dit artikel:
http://www.ze.nl/p/53810/wat_als_je_beste_vriendin_zwanger_wordt
En ik was benieuwd naar hoe jullie vriend(inn)en erop reageerden toen je vertelde dat je zwanger was en of je denkt dat je vriendschap de zwangerschap kan overleven?

Aangezien ik de eerste ben met kinderen in de vriendengroep begrijpen de meeste niet echt wat het inhoud. Zelfs niet nu er al een dreumes (Alex) rondloopt. Maar gelukkig proberen ze het wel en zijn ze erg lief voor Alex. Maar ik merk wel dat er een 'kloof' is ontstaan, alsof ik vele jaren ouder ben dan zij. Ik hoop dat dit bijtrekt als ze zelf aan kinderen gaan beginnen!

Mijn vriendinnen zijn juist helemaal door het dolle heen! Ook ik ben de eerste die een kindje gaat krijgen maar ze zijn stuk voor stuk helemaal blij en verrassen me elke week met kadootjes en lieve berichtjes....ik weet natuurlijk niet hoe dat gaat als er straks eenmaal een kleintje is, maar ik denk dat dat hier wel goed zit dus daar ben ik heel erg blij mee :)

Wij waren 4 jaar geleden de eerste die een kindje hebben gekregen en een vriendschap heeft dat niet overleefd.
Die vriendin heeft altijd geroepen ik hoef geen kinderen het zijn lastpakken en een paar jaar later bleek dat ze al 3 jaar bezig waren maar het lukte niet.
Ze heeft toen uiteindelijk met iedereen de vriendschap verbroken...ze heeft sinds febr een dochter.
Heel jammer maar het is zo..

Nu ben ik samen met mijn beste vriendin in verwachting en dat gaat super,ze is vandaag uitgerekend.ben heel benieuwd naar hun kleintje we leven echt met hun mee en zei met ons.

Wij waren toen ook de eerste. Maar het heeft onze vriendschappen totaal niet veranderd gelukkig. Inmiddels zijn we gelukkig niet meer de enige. Maar wel de enige die al de derde krijgen, de meeste krijgen de eerste of hebben er 1. Maar ik heb nooit enig verschil gemerkt gelukkig. Iedereen vind het hartstikke leuk voor ons en is heel enthousiast.
Ik vind wel dat je er zelf ook wat voor moet doen hoor. Want wat volgens mij vaak het probleem is zijn juist degene die de kinderen krijgen. Want voor ons zijn onze kinderen natuurlijk geweldig en het allerbelangrijkst. Maar voor een ander is dat bijv. Opleiding, baan,, huis, nieuwe relatie. Ik noem maar iets. Ik let er heel goed op dat ik het niet (te) veel over de kinderen heb en ook de intresse in de andere dingen heb. Want ik denk echt dat er een hoop vriendschappen stukgaan doordat de diegene die kinderen krijgen de rest uit het oog verliezen. En niet omdat de vrienden geen intresse in de kinderen tonen.

Binnen onze vriendengroep waren er al 2 met kinderen.
Ik ben er geen vriendinnen door verloren, maar wilde er zelf ook voor waken dat ik het in het bijzijn van mijn vriendinnen niet alleen maar over zwanger zijn en baby's had. Ik vond het belangrijk dat als ik weg was zonder kind, ik gewoon mezelf kon zijn. Dit is gelukt: de vrienden kwamen ook allemaal weer op de 2e verjaardag van onze zoon, afgelopen vrijdag!

Nu ben ik weer zwanger, exact gelijk met mijn beste vriendin! We zijn beide op 8 sept uitgerekend en het is heerlijk om ongegeneerd over je zwangerschap te kunnen praten :)

Terug
Bovenaan