Vriend met buikgriep

Mijn vriend heeft sinds vanmorgen buikgriep en ligt al de hele dag op bed. Ik ben vandaag zoveel mogelijk uit zijn buurt gebleven, maar moet toch echt zo naar bed toe. Ik ben nu 33 weken en ik wil echt niet ziek worden. Maar ben ik hier nu erg vatbaar voor en is het heel erg als ik dit ook krijg? Ik heb geen andere kamer waar ik kan slapen. Ik heb vandaag wel zoveel mogelijk gelucht in huis, ramen af en toe open gezet.

 
Het is nooit leuk om ziek te worden, maar jij of de baby zal er niets aan over houden. Babies krijgen via de placenta, afweerstoffen van jou binnen. Ik ben in mijn zwangerschappen regelmatig ziek geweest (zwakke weerstand) maar mijn kinders hebben er geen last van gehad.

Succes met ontsnappen.
 
Ik heb met 35 weken de buikgriep gekregen. Gelukkig een lichte versie, maar ik moest vaak naar de wc. Mijn meisjes en ik hebben er niks aan overgehouden. En idd krijgen ze zo ook wat antistiffen!

Succes!!!
Hopenlijk wel lekker geslapen!!!
 
Kan echt geen kwaad hoor. Zou wat zijn zeg, dat je niet meer naar bed zou kunnen...
Zorg alleen wel voor goede hygiene. Dus allebei goed je handen wassen na toiletbezoek. Als je twee wc's hebt kun je ook nog allebei je eigen wc gebruiken en anders regelmatig het toilet schoonmaken. Maar vooral goed je handen wassen is al een heel goed begin.
Sterke in ieder geval!

groet,
mammafn
 
Als je het krijgt dan ben je al veel eerder besmet. al voordat je vriend klachten kreeg.... niet fijn natuurlijk, maar goed... niks aan te doen.
ik sla de laatste jaren niet over als buikgriep langskomt... ik heb het ook alweer gehad vorige week! Ik ben nu 21 weken en dan heb je er nog niet zo'n last van... die buik zit nog niet in de weg, dus met het kotsen heb je er geen last van!
Ik heb het in 2008 in dec ook gehad toen ik zwanger was... toen was ik 37 weken. dat vond ik minder leuk!! Ik had gewoon geen ruimte om te verkrampen... gelukkig was het maar 1 dag. eht kindje merkt er niks van hoor. Je placenta filtert virussen en bacteriën... dus als jij ziek bent voel je kindje zich prima!! Hij was bij mij die dag zelfs actiever!

Dus ja... niet fijn... maar dat is alleen voor jezelf niet fijn! Je kindje heeft er geen last van!

Hopelijk sla je over dit jaar!
 
Terug
Bovenaan