Vriend onzeker over zijn zaad

<p>Hallo dames!</p><p> </p><p>De titel zegt het al. Mijn vriend en ik zijn een aantal maandjes na een stop van een aantal bezig voor de eerste. Voor de stop waren wij 9 maandjes bezig zonder resultaat. </p><p>Ronde 3  na stop wel een vroege miskraam helaas gehad. Cyclus werd goed opgepakt. Zelf heb ik een zeer regelmatige cyclus waar ik de klok gelijk op kan zetten en waar je mij niet over hoort.  Alleen mijn vriend begint zich langzaam onzeker te worden om de kwaliteit van zijn zaad. Maar de huisarts willen wij voorlopig nog niet gaan, zeker na de vroege miskraam wat bekend is bij ze. </p><p>Vriendlief rookt niet, drinkt hooguit 3 biertjes in het weekend en heeft een gezond gewicht </p><p> </p><p>Hebben jullie nog tips voor geruststelling en/of kwaliteit verbeteren. </p><p> </p><p>Alvast bedankt </p>

Grappig genoeg schijnt foliumzuur ook voor de man goed te zijn. Die van mij neemt het, samen met zink, en omega3. Vitamine b complex schijnt ook goed te zijn.
Zwanger worden is vooral ook een kwestie van geluk hebben. Wij lopen in een kliniek en de verpleegkundige vertelde mij dat het belangrijkste dat de man voor je kan doen is gezond leven: geen drank, drugs of sigaretten. 
En als je vent koorts heeft gehad, dan heeft dat gemiddeld 3 maanden later effect op zijn vruchtbaarheid. Dat komt omdat zaad zich elke 3 maanden vernieuwd.

Je weet het antwoord als jullie je beiden laten onderzoeken. Je kunt wel een regelmatige cyclus hebben maar je weet niet wat er wanneer precies gebeurd in je lichaam. 
Ik vond het zelf wel erg prettig dat alles zo gedetailleerd werd bekeken eerlijk gezegd, je krijgt daardoor wel inzicht in hoe je lichaam werkt. Zelf dacht ik namelijk ook dat ik een nauwkeurige cyclus van 28 dgn had maar ik zat er dus naast. 
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik zou er misschien wel met de ha al over praten.. 

Dankjewel voor jullie reacties !

@Ramboo zal even naar zo'n test kijken
  @gebruiker10187323 ovulatie testen heb ik vorige stop paar rondes gebruik en eisprong gevonden. Ook met temperaturen.
  @lapjesendraadjes die vitamines slikt hij al. Voor de rest leeft hij gezond, let op zijn eten, rookt niet, nog nooit drugs gebruikt en drinkt met mate. 

@gebruiker10054521 ik weet inderdaad antwoord als we ons laten onderzoeken. Wij zijn nog vrij jong, 26 en 27. 1.5 jaar geleden heb ik toevallig nog een echo gehad ivm met stolsels. Alles zag er prima uit en hoe ze het graag willen zien, stolsels menstruatie blijft een raadsel. Voel duidelijk mijn eisprong en word meestal twee weken later ongesteld. Heb ovulatietesten paar rondes gebruikt en temperatuur bijgehouden. We willen nog wel even met de huisarts wachten. Ik lees dat jullie er wel baat bij hebben gehad. 

Wij hebben enorme verbetering van zaad gekregen met meer-in-1-man multivitamine capsules en zn "zaakie" zo koel mogelijk houden: geen onderbroek in joggingbroek, zonder onderbroek slapen, enz.
Als je al een keer zwanger bent geweest zou ik me om zijn zaadkwaliteit niet al te druk maken hoor! 

Hoi, hier bijna een jaar bezig. 2e ronde waren we al zwanger wat helaas. Op een miskraam is uitgelopen.. nu toch maar naar de huisarts geweest. Omdat we helaas nog niet opnieuw zwanger zijn geraakt. 
Hier beide 27 jaar. En ging eigenlijk heen vanwege mijn cyclus die lang en onregelmatig is. Uiteindelijk wilde de huisarts ons doorsturen naar de gyn, maar wilde eerst dat mn man ook zijn zaad liet controleren.. 
hij heeft. Nu dan zn zaad laten controleren en alles was gelukkig goed. Ik moet zeggen dat dit mij toch wel meer rust geeft als. Ik van tevoren bedacht had.. nu kunnen we in ieder geval voor een groot deel dit onderdeel afstrepen..
het is zon kleine moeite en vond het wel zonde van de tijd als we zouden zeggen we wachten nog even en straks over 3 maanden alsnog bleek dat er wat aan de hand zou zijn..

Terug
Bovenaan