Vriend slaapt in bed met een vriendin

Hoi allemaal,
Ik kan al de hele week niet slapen om het volgende. Mijn vriend heeft een beste vriendin. Zij is vrijgezel en een feestbeest. Ze gaan regelmatig stappen en dan blijft hij slapen. Ik vond dat nooit prettig, heb dat ook héél vaak gezegd. Maar ik kon het niet verbieden, en hij drukte me altijd op het hart dat hij echt op de bank sliep. Los daarvan vond ik het ook niet fijn omdat hij zo brak was daarvan en met 2 kleine kinderen is dat vet vervelend.

Nu heeft hij zijn telefoon thuis laten liggen van de week, en ben ik erachter gekomen dat hij wél in een bed slaapt bij haar en dat ze zelfs knuffelen in bed. Niks seksueels, en dat geloof ik ergens wel, maar ik vind knuffelen in een bed al extreem intiem. Ik zie dit echt als vreemdgaan. En is waarschijnlijk al jaren gaande.

Ik ben echt enorm verdrietig, voel me vreselijk gekwetst. Mijn vriend ziet wel in dat het helemaal fout was, maar hij wil haar het liefst wel blijven zien want het is zijn beste vriendin en hij zegt nooit gevoelens te hebben gehad voor haar. Zij vindt ook dat ze hem kan blijven zien.

Wat vinden jullie? Kan ik dit eisen? Ik heb gezegd, ons gezin of zij.

Ben enorm van de leg

Laatst bewerkt:
Vrij bijzonder.

Dat kan je zeker wel eisen. Of het uitpakt zoals je hoopt? Misschien niet. Maar dan weet je wel waar je staat.
Hij heeft tijdenlang vermoedelijk gelogen over op de bank slapen. Dat maakt het ontzettend lastig hem nog te vertrouwen met haar. Zo kan je niet verder.

Maar ik neem aan dat er foto's op de telefoon stonden? In een dronken toestand wat domme foto's maken is zo gebeurd.
Het is mogelijk dat je er teveel inziet. Dat ze inderdaad gewoon als vrienden met elkaar omgaan en verder niets.
Andersom is het ook mogelijk, dat ze in een dronken toestand makkelijk te ver gaan.

Duidelijk is dat jij je er niet goed bij voelt, en dat hij dat niet respecteert. En dat mag je van de vader van je kinderen wel verwachten.

Ik had appjes gelezen waarin ze het over hadden. dat hij weer naast haar wilde liggen, haar warm houden. In de zin dat dat gezellig is. Maar steekt natuurlijk enorm.
Al zit er geen gevoel bij volgens hun. Ik denk wel dat hij het echt aan zichzelf te danken heeft dat hij een lange vriendschap weg moet gooien. Het zou niet in mij opkomen om lepeltje lepeltje met een vriend in bed te gaan liggen. Zeker niet na duizenden gesprekken waarin ik mijn zorgen had geuit over die logeerpartijen. En hij neemt geen pyjama mee… Ik vind het spijtig dat ik nu zo een vrouw ben die iets moet verbieden, en dat ik heel achterdochtig ben. Het beeld van hun twee samen in bed krijg ik maar moeilijk uit mijn hoofd.

Dat jij de vrouw bent die iets moet verbieden, komt niet door jouw. Het is niet jouw fout. Het is niet jouw schuld.
Hij zegt tegen jouw dat hij op de bank slaapt. Dat hij het nodig vindt daarover te liegen, zegt dat hij snapt dat het fout is, maar liever liegt, dan het opgeven.

Iets verbieden kan natuurlijk niet. Je zou het toch ook niet accepteren als hij jou iets zou verbieden. Je zal duidelijk bij je vriend aan moeten geven wat zijn vriendschap met die vriendin en het liegen daarover met jou en jullie relatie doet. Neemt hij dat niet serieus, dan kan je beraden of de relatie die jullie hebben nog enige vorm van betekenis heeft.

Sorry, maar als ze elkaar appen dat het zo fijn is om elkaar warm te houden....dan is er meer aan de hand. Misschien hebben ze niets meer gedaan dan knuffelen, laten we daar maar vanuit gaan.... maar t feit dat ze dat dus echt fijn vinden en ernaar uit zien om het weer te doen is echt een soort kat op het spek binden voor hen....Het is echt wachten op moeilijkheden. Dat moet hij toch ook inzien? Ben het zeker eens met 2Boysmama, dat je hem niets kan verbieden. Maar duidelijk het gesprek hierover aangaan kan natuurlijk wel. En ik ben altijd zo; je bent zélf in je relatie. Ben je jaloers (terecht of niet) en wil hij niets veranderen om dat te verbeteren, dan heb je zelf de verantwoordelijkheid naar jezelf toe. Moeilijk.....heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan