vriend weekend weg

In het weekend van 8 juli gaat mijn vriend samen met zijn vrienden een weekend weg naar Boedapest. Ben dan 33 weken zwanger. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van vind. Aan de ene kant gun ik het hem echt van harte dat weekendje met zijn vrienden. Een laatste keer even los gaan voordat hij vader wordt. Aan de andere kant denk ik, waarom moet dat dan in Boedapest?!?

Ik ga denk ik een weekend naar mijn ouders en samen met mijn moeder de cupcakes voor de geboorte proefdraaien. Ook omdat ik het wel prettig vind mensen om me heen te hebben, stel dat er iets misgaat.

Nou verloopt de zwangerschap eigenlijk geheel vlekkeloos, dus er is ook geen rede om aan te nemen dat er iets zou kunnen gebeuren rond 33 weken. Maar toch, mocht de baby zich dan aandoen zit de papa-to-be in Hongarije.

Nou ben ik benieuwd, wat vinden jullie, of zouden jullie doen?

hem vooral lekker laten gaan, zo kan hij je nooit verwijten dat je hem dat niet gunde. En de kans dat je met 33 weken bevalt is in principe heel klein.
Maar kan me voorstellen dat je het heel lastig vind hoor. Ik ben precies zo. Ik heb het liefst iedereen die me lief is zo dicht mogelijk om me heen :)
Uit je verhaal maak ik op dat het je eerste kindje word, dus ook al zou de bevalling beginnen, dan heeft de papa to be als het goed is voldoende tijd om naar huis toe te komen.
Veel plezier bij je ouders in ieder geval
groetjes Jacqueline

Met 33 weken zie ik nog niet zo een probleem waarom hij niet een weekendje weg zou kunnen.
Maar ik snap wel dat je Hongarije een tikkeltje aan de verre kant vind en dat je hem bij wijze van spreke liever hier in nl een weekendje weg zou zien.
Laat hem gewoon gaan en zoals jacqueline al zei: de reis terug is snel gemaakt als hij hoort dat de bevalling op gang is gekomen.

Tja.. ik zie ook het probleem niet zo met het oog op de bevalling dan.. Als je geen reden hebt om aan te nemen dat je met 33 weken gaat bevallen dan is die kans zo klein!! Lekker genieten van een weekendje cupcakes maken en je laten vertroetelen door je moeder en afspreken dat hij hoe dan ook altijd bereikbaar is.. Ook in een kroeg of discotheek.. Of afspreken dat hij nergens heen gaat waar hij zijn telefoon niet kan horen..

Al wil het niet altijd zeggen dat een eerste bevalling lang duurt.. Vanaf het breken van mijn water tot de geboorte zat bij mij maar 4 uur..

Ik begrijp je helemaal! Mijn vriend gaat een weekend weg als ik bijna 32wkn ben. Ik vind het echt NIET relaxed. Niet omdat ik bang ben dat de bevalling begint of er iets met de baby zou zijn, maar we hebben al een dochter van net 2jaar en ik heb veel last van mn bekken. Vind t niet fijn als hij dan 3hele dagen weg is. Is voor mij gewoon erg zwaar. Maar aan de andere kant gun ik hem ook een leuk weekend! Hij heeft zelf al voorgesteld om te vragen of het mogelijk is om de zondag rond het middaguur terug te komen (ipv laat in de avond) Maar aangezien het een verrassing is waar ze naar toe gaan en wat ze gaan doen, wil de organisatie niks loslaten. (jaja, ze nemen hun taak erg serieus..) Lastige situatie dus! Mijn vriend zit overigens wel beetje dichter bij huis, nederland of belgië.
Ik zou iig wel je onzekerheid uitspreken tegenover je vriend. En hem ook duidelijk maken dat je hem absoluut een leuk weekend gunt. Uiteindelijk zal het allemaal wel los lopen. Je er niet te druk om maken!

Inderdaad lekker laten gaan, met 33 weken moet dat nog kunnen. Ik zou wel ook vragen dat hij altijd bereikbaar is voor het geval dit nodig is. Zelf zit ik met ongeveer het gelijke probleem als Wolkje. Ik ben zwanger van de tweede en heb last van mijn bekken en ben duizelig bij inspanning. Een dag met mijn dochter thuis ervaar ik als zwaar doordat ik meer wil slapen overdag dan zij. Mijn vriend gaat een week naar Denemarken (voor werk) als ik 36 weken zwanger ben en een weekend weg als ik 34 weken zwanger ben. Gelukkig is die week naar Denemarken niet later, hij heeft geeist van zijn werk dat hij terug is voordat ik 37 weken ben. Ik zie echter echt tegen die week en dat weekend op. Misschien moet ik ook maar even bij mijn ouders gaan logeren...

Mijn man is met bijna 32 weken een weekend met de mannen naar Ierland geweest, ik heb hem ook laten gaan. Wel gezegd dat hij of een van zijn maatjes ten alle tijden beschikbaar moest zijn, mocht er ineens toch iets heel vreemd zijn.

Als ik hem thuis had gehouden had ik alleen maar gezeur gehad en dat is het enige weekend waar hij echt (voor zichzelf) naar uit keek. Het grappigste was eigenlijk dat hij dat weekend meer ingehouden heeft dan normaal, terwijl ik juist had gezegd dat ik me prima voelde en hij zichzelf lekker moest laten gaan. Hij is zelfs wezen shoppen voor de kleine, terwijl de helft van zijn maten aan het zuipen waren...

Ik zou lekker zelf ook met je moeder wat leuks gaan doen. Gewoon cupcakes maken. In het allerergste geval is Hongarije ook niet aan de andere kant van de wereld en kan hij in theorie met een aantal uur thuis zijn.

Terug
Bovenaan