Vrienden en Zwangerschap!!

Wat ik zo jammer vind…. Is dat ik merk nu ik zwanger ben dat mensen opeens raar gaan gedragen. Denken dat je invalide bent en gaan zelfs VOOR jou denken… wat wel en niet goed is. Daarnaast als je kiest voor je eigen ikkie op dat moment. Of je besluit een afspraak te verzetten dat mensen dan in de aanval schieten en mij verwijten dat de wereld om mij zou draaien??
Ik vind het zo teleurstellend… je ziet echt dat de vriendenkring hierdoor inkrimpt. Mensen kunnen er geen begrip voor opbrengen omdat ze jaar en dag een andere Seda hebben gezien en nu is dat even anders. Ze snappen het niet..levellen niet en moet mezelf continu verdedigen.
Ik vind dit jammer en ik zoek meiden dit ook ervaren of hebben ervaren?

Trouwens.. wel handig als ik mij even voorstel...
Ik woon in Hoofddorp.. ben 13 weken zwanger. En ben een heel gelukkig mens hiihihihih.
Houd van festivals bezoeken.....mijn katjes.. lezen... reizen.
Ik ben zelf een spontaan mens.. open..eerlijk en creatief.

Hej lief! :)

Ik denk ik heet je ook ff welkom, helaas mag ik alleen niet meekletsen als februari moeder 2009! Mijn test gisteren was negatief, na een uur deed hij het weer, vermoeiend!! Maarja morgen zou ik ongi moeten worden en ik voel nog niets dus we wachten het maar af! Wel voor me duimen he!! Word ik weer april mama!:D

Ennuh, ik blijf je vriendinnetje hoor, ik had wat jij had, en je leert je échte vrienden kennen!! Komt goed, geniet van je zwangerschap!
Zie je snel!

Liefs Lot

Hoi Hoi,

Ik snap wel wat je bedoeld.
Van de mensen waarvan ik juist heel veen enthousiastme gad verwacht viel het tegen maar gelukkig ook andersom.
Onze beste vrienden zijn (toevallig) gelijkertijd als ons gestopt met de pil maar bij hun wil het niet lukken. Zij is zo geobserdeerd door dat het MOET lukken en dan gaat het juist niet.
Ik had van haar juist veel support en vrolijkheid verwacht maar in 3 maanden tijd heeft ze nauwelijks gevraagd hoe of wat.Echt heel jammer.
Andere mensen heb ik juist opeens veel meer contact mee en zijn heel blij voor ons.
Je leert je echte vrienden kennen!

Ik werk momenteel 50% en merk aan een aantal collega's dat ze denken dat ik de kwaatjes overdrijf.
Gelukkig zijn mijn meest directe collega's wel eerlijk en ondersteunend.

Ik heb nu zo iets van:
Ik vind mijn gezondheid en die van Kruimel op dit moment het belangrijkste en wie dat niet begrijpt of wil begrijpen heeft pech!

Groetjes
Draakje (13 weken zwanger en 2-2-09 uitgerekend)

Nou welkom!

En het is echt waar: als je zwanger wordt, zeker als je een van de eersten bent in je omgeving, dan leer je je echte vrienden kennen. En zeker na de bevalling, zul je een aantal vrienden verliezen... Dat is mij zeker overkomen en nu nog begrijpen mijn kinderloze vriendinnen me niet helemaal, waarom ik niet zo vaak bel, waarom afspreken soms zo lastig is (oppas e.d.), waarom sommige dingen me weinig meer interesseren...

Maar dat je als invalide wordt behandeld, DAT ken ik helemaal niet! Juist het omgekeerde, "ach, je bent maar zwanger, dan kun je heus nog wel even... het is toch geen ziekte?" Nee, het is geen ziekte, maar als ik kotsmisselijk op bed lig te huilen dan is het toch even geen pretje en ben ik gewoon ZIEK!

Succes ermee! En jammer dat iedereen zo anders doet.

Groetjes, Karin
12+1 wkn

Hey Draakje en Karin

Wat grappig Draakje tegelijk uitgerekend  hoe voelen jullie je?
Is dit jullie eerste ook?

Ja het is idd even lastig qua vrienden. Niet allemaal hoor.. maar juist van demensen waar je het niet van verwacht... maar goed ik gun diegene ook de ruimte eraan te wennen. Sommige mensen zijn nu eenmaal nietzo ver en hebben tijd nodig.

Ja dat is idd lastig als je een vriendin hebt waarbij het moeilijk gaat. Is erg confronterend voor diegene maar ik vind wel dat die of gene best kan laten zien dat ze wel happy is voor je. Dat kost toch niks?
Ik heb ook een vriendin dit dit heeft... en gewoon niet lukt al jaren niet. Ikzelf was in een maand zwanger dus dat was erg moeilijk voor haar. Maar nu probeerd ze het wel.. te uiten dat ze blij is en vraagt wel naar de zwangerschap.

Daarnaast spelen de hormonen wel beetje op... moest laatst parkeren in een kleine garage en het was al zo benauwd. En het lukte niet.. tot overmaat van ramp ook nog een auto geraakt maar je zag niks..GELUKKIG. Toen kon ik wel janken...hahahahahaha

Hebben jullie veel last van de hormonen?

Liefs Seda

Hoi,

Veel van onze vrienden hebben kinderen..
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik samen met een vriendin zwanger, onze dochters schelen maar 2 maanden.

En nu ben ik met een andere vriendin samen zwanger, zij is eind september uitgerekend.

Ik ben niemand kwijt geraakt. Tuurlijk is mijn leven met een kindje veranderd, maar ik kan gewoon sávonds weg als ik wil of in het weekend, bedoel...manlief is er ook nog.

Dus ik heb alleen positieve ervaring.
Jammer dat sommige dit niet zo ervaren en dat hun vriendinnen ineens anders gaan doen. Als het echte goede vrienden zijn, zouden ze blij moeten zijn voor jullie keus voor een kindje!
En tuurlijk, als er vriendinnen zijn die zelf al heel lang proberen zwanger te worden en dat lukt niet....dat is vervelend ja! Maar om daar nu een vriendschap voor op het spel te zetten...

Terug
Bovenaan