vriendin als kraamhulp

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vriendin die tot een paar jaar geleden kraamhulp is geweest. Ze doet dit nu niet meer omdat het niet meer viel te combineren met haar zoon en met het werk van haar man. Ze heeft al een keer aangegeven dat ze voor bekenden altijd nog wel kraamhulp wil zijn.  Dit kan dan wel geregeld worden met vakantie van haar man.  Ik zie dit zelf ook wel zitten met haar.
Ik ben eigenlijk benieuwd of jullie hier ook ervaringen mee hebben, goede of slechte.
Weten jullie ook hoe en of  dit dan wordt vergoed door de verzekering. Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ.

Groetjes Lucielle

Hai hai,

Wij hebben een vriendin die kraamverzorgster is, ze is onze kraamhulp geweest toen ik mijn eerste kindje kreeg.Ik persoonlijk vond het heel fijn om een vertrouwd persoon om me heen te hebben.Wij hebben haar toen onze huissleutel gegeven,zodat ze ze zelf binnnen kon komen.Vaak maakte ze ons zelfs wakker smorgens,heerlijk was dat.Ze  kon ook gewoon lekker in haar gewone kleren rondlopen.Ze hoefde van ons echt niet dat witte pak aan.Ik heb een hele fijne kraamtijd gehad, we hebben zelfs nog met z`n allen op bed een film zitten te kijken.Ik vond het heel gezellig om haar om me heen te hebben.Nu ben ik zwanger van mijn tweede  en ik heb haar in weer aangevraagd, en ze heeft ook zelf aangegeven dat ze graag bij de kraamzorg wil doen, ik ga er vanuit dat ze weer bij ons komt.heerlijk vind ik dat en ze vind het zelf ook heel leuk.Het is heel grappig, in onze vriendenkring heeft ze geholpen met alle baby`s op de wereld te zetten.

Over hoe het met de verzekering zit bij jou weet ik niet omdat  jouw vriendin  eigelijk geen kraamhulp meer is.

Ik kan alleen mijn ervaring met jou delen.

Veel liefs Summy26

Ik ben zelf kraamhulp en heb bij mijn zussen, vriendinnen en buren gekraamd. Ik vond het zelf heel erg leuk en de mensen waarbij het om gaat ook. Mijn vriendin die zei later, dat ze het erg leuk vond, maar miste het intieme contact wat wij anders samen hebben. Het was een druk gezin, dus er moest ook hard gewerkt worden. Op dat moment ben ik dan ook een kraamverzorgster die niet anders werkt als bij een vreemde.

Op dat gebied werk je proffesioneel en moet je ook familieleden/vriendinnen ook kunnen vertellen als er iets is wat je niet bevalt, natuurlijk van beide kanten.

Mijn ervaringen zijn zeer zeker positief en het is erg gezellig, maak wel afspraken wat jouw verwachtingen zijn van de kraamtijd. Hoe het verzekering technisch gaat weet ik niet, want ik werk voor een buro. Misschien dat je vriendin zich op dat moment bij een buro als oproepkracht kan laten inschrijven, waar jij ook ingeschreven staat, want zij kan ook ziek worden of andere omstandigheden hebben waardoor het niet door kan gaan en dan heb jij geen kraamhulp.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe en hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

Terug
Bovenaan