vriendin en zwanger zijn

Hoi allemaal,

Ook ik word mama van mijn eerste kind en ben daar super blij om. Ik ben inmiddels 16 weken zwanger. Het was niet gepland maar het is zeer zeker gewenst door mij en mijn vriend.
Ik wil iets kwijt over een situatie met een vriendin rondom mijn zwangerschap. Het is een goede vriendin die ik al enige jaren ken. Toen ik achter mijn zwangerschap kwam, had ik het haar verteld, ook mijn ouders, zus en vriend (niet in die volgorde) maar ik had toen twijfels omdat ik nog bezig ben met mijn opleiding, mijn vriend en ik wonen niet samen, etc. uiteindelijk had ik al deze stomme twijfels weggewerkt, en heb ik het met mijn vriend, moeder en zus gehad dat ik het wilde houden. Mijn vriendin die wist het toen niet, en ze sprak een keer mijn zusje en kwam er achter, waarachter zij erg boos werd en zelfs moest nog nadenken of we nog vriendinnen konden blijven. Dat vond ik heel erg overdreven, ik gaf haar de tijd. Uiteindelijk ben ik met haar gaan praten en kwam het goed.

Nou vertelde ik laatst ook dat mijn vriend en ik gaan samen wonen en daar stond ze versteld van. En dit vond ik raar. Want t lijkt mij een logische stap als je een vriend heb en je besluit samen een gezin te stichten. Daarnaast zei ze hierbij dat ze nu niet meer vaak bij mij op bezoek zou kunnen komen. En laatst vertelde ik dat ik binnenkort een 20 weken echo heb, en ik legde haar ook uit waar dit voor was. Waarnaar zij zei, dat ik haar nooit uitnodigt voor een echo en zij vond dat zij erbij moest zijn. Ik vertelde haar dat dit iets was wat ik graag met mijn vriend deelt. Maar zij vind dat zij bij een eerst volgende bezoek aanwezig moet zijn.

Ik wil niemand kwetsen en ik waardeer enorm dat zij zo betrokken wilt zijn. Alleen krijg ik zo nu en dan negatieve vibes en heb ook vaak het gevoel, dat ik haar boven mijn vriend en zelf familie (moeder en zusje) moet zetten. Ik deel graag dingen met haar, maar ik vind dit echt iets wat ik samen met mijn vriend moet delen.

Maar soms denk ik dat ik mij aanstel, en dus zit ik er erg mee. Of misschien hoort dit gewoon zo en betrek ik haar er niet genoeg bij. Het is wel zo dat zij nooit een vriend heeft gehad, en soms denk ik dat ze bepaalde dingen niet begrijpt. Ik weet het niet.

Lange teksts, maar wilde dit graag kwijt. Ik wil niet een keertje bij haar ontploffen of met bekenden hier teveel over praten. Straks krijgt ze het gevoel dat ik over haar roddel of iets dergelijks.
 
Jeetje wat een toestand!
Ik zeg altijd zo alle drama mensen weg ermee... Sinds ik dat zo doe heb ik stukken meer rust... Gewoon goed de waarheid zeggen vanuit jou gevoel dat jij je zo rot voelt en dat dat toch niet de bedoeling kan zijn...
Als ze een echte vriendin is accepteert ze dit anders helaas maar waar weg ermee!

Het is jou keuze jou lichaam en jou situatie ik vind het echt respect van je vriend dat jullie juist nu gaan samenwonen en jullie je verantwoordelijkheid nemen zo zou je vriendin het misschien ook kunnen zien!

Succes meid :)
 
Helemaal mee eens. Een vriendin hoort je te steunen! Wie denkt ze wel dat ze is dat ze eist dat ze mee moet naar een echo.
Ga vooral op je gevoel af, die liegt niet tegen je
 
Pfff wat n vriendin zeg... Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat fijn dat jij en he vriend samen willen gaan wonen!
Vertel je vriendin gewoon nogmaals dat ze niet mee kan naar dat soort dingen en dat als ze dat niet leuk vind er haar probleem is. Miss kan je der een keer mee nemen naar de verloskundige? Als je haar te vriend wil houden? Anders lekker laten gaan...
Moeilijk hoor!
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gelukkig ben je er uit gekomen en ga je nu zelfs samenwonen met je vriend, een fijne ontwikkeling!
Mij lijkt het, dat je vriendin een beetje jaloers is. Een echte vriendin zet zichzelf naar mijn idee niet zo op de voorgrond. Je moet voor jezelf gaan bedenken wat je hier mee wilt, misschien moet je het gewoon eens uitspreken en kijken hoe ze reageert. En als dan de bom barst, en dat het einde van jullie vriendschap betekent, is dat heel naar maar is het geen echte vriendin. Sterkte!
 
Gefeliciteerd!
Ik ben dan nu wel niet zwanger, maar wil toch even reageren. Een 20 weken echo is een medische echo, daar mag maar 1 persoon bij zijn. Als je dat uitlegd aan je vriendin en ze snapt t nog niet, weet ik niet of t de vriendschap nog waard is. Als ze dan echt ergens mee naar toe wilt met jou kun je haar misschien mee nemen met een setje kleren kopen ofzo, misschien een keer mee naar de verloskundige. Maar moet zeggen dat ik dat ook echt niet gedaan heb. Grote aankopen met mn man, kleertjes met mn moeder, echo's met mn man, controle's bij de verloskundige alleen de eersten ging mn man mee en de rest alleen.
Succes! Hopelijk draaid ze bij.
Vergeet vooral niet te genieten, want zwanger mogen zijn is echt speciaal.
 
Bedankt dames voor jullie reactie!!

Ik heb mij voorgenomen, om idd voorlopig lekker van mij zwangerschap te genieten en mij hier weinig druk om te maken. Mocht dit toch voort zetten, dan ga ik toch een woordje met haar voeren :).


 
Terug
Bovenaan