vriendinnen die niet Zwanger raken

Ik ben nu al aan het bedenken hoe ik het nieuws ga vertellen aan een aantal vriendinnen van mij die maar niet zwanger raken. Ik vind het zo moeilijk. Ik krijg in no-time nr 3. Mijn beste vriendin heeft net haar 15e IUI poging achter de rug (1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad) Nog 2 x en dan stappen ze over op IVF. Andere vriendin is al 10 IUI pogingen en 4 IVF pogingen verder en zit nu in de adoptiefase (2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad). Andere vriendin is ruim een jaar verder en gaat nu de medische molen in. Ik weet dat ze blij voor me zullen zijn, maar toch........

kun je niets aan doen. Elk lichaam is anders. de een wordt het gegund en de ander niet.
Je kan er alleen voor ze zijn, meer niet.
Het leven is niet eerlijk
Je kan niets zeggen waardoor het minder erg wordt.
Sorry meike beetje verdrietig zelf, gaat bij mij waarschijnlijk nu mis. Vandaar dat ik misschien hard overkom.

En iedereen begrijpt wel dat je liegt. Maak je daar niet druk om. Je voelt het wel zo ik weet het.

He Nathalie, wat vervelend dat je het idee hebt dat het nu mis gaat. Wat zijn de signalen bij je? Je komt niet hard over hoor, het is heel begrijpelijk. Succes!

He Meike,

Ik snap je heel goed hoor. Mijn broer met z'n vrouw kunnen geen kinderen krijgen, nu wel 2 kindjes geadopteerd, maar het blijft moeilijk om het hun te vertellen, omdat ik weet dat ze het ook zo graag zouden willen....
Maar als we het dan vertellen zijn ze super blij, voor iedereen trouwens...vind ik erg knap trouwens!

Succes ermee!
Gr Rieke

Ik zie bij het andere onderwerp dat je meer bloed hebt verloren dan alleen de rose/bruine afscheiding. Heel erg balen. Vooral het wachten is heel erg rot! Ik heb voor mijn 1e kind 3x een miskraam gehad bij 5 weken. Ik had al buikkrampen vanaf de innesteling en verloor wat bruin en rose afscheiding. Ik werd niet echt ongesteld dus toch een test gedaan en die was positief. Helaas kwam het toch los na een paar dagen. Ik heb nooit de illusie gehad dat het vruchtje goed was, dat scheelt in het verwerken, want dan voel je je niet echt zwanger. Hoop heb je altijd wel .Na 3x werd ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Voordat de uitslagen van de testen er waren bleek ik zwanger van Daan. Ik moest toen wel via het ziekenhuis alles laten verlopen, omdat de kans op een miskraam 25% was. Gelukkig is dat goed gekomen. Na Daan had ik het weer een keer en toen kwam Tim. Hoe vervelend het ook is, je moet het een plekje geven en weer verder gaan proberen!

he meiden.
1st bedankt voor jullie medeleven.
Was/ben vandaag 6 weken en 1 dag.
Sinds gister is het mis. Ik vloei, was vanmorgen nog bij de verloskundige praktijk voor mijn doorverwijzing. Zij zei ook al dat houdt te lang aan.
maar kan nog steeds niet zeggen dat het helder rood is. Maar jij voelde het ook meike. je hebt dan ook een hele schrikbare geschiedenis als het om zwanger worden/zijn gaat. Erg zeg.Heb geen zere borsten meer. En ik had nog helemaal geen last van misselijkheid dus verder weinig wat zeg maar verdwenen is. heb wel last gehad van buikkrampen maar ben van mening dat dat men ontlasting is.
Ik dacht dat zwanger zijn/worden leuk moest zijn!
Ben natuurlijk wel heel blij voor jullie. Dit gun je iedereen.

liefs

Hey meiden,

Wat een trieste verhalen. Nathalie heel veel sterkte!!

@ Meike, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Als ik uit ervaring mag spreken, wij hebben ook heel veel moeite gehad om zwanger te raken. Bij mij was de eisprong niet helemaal in orde, en ik ben gelukkig na behandelingen met Clomid zwanger geworden!
Het is een onzekere en nare tijd, omdat je niet zo goed weet wat er boven je hoofd hangt.
Nog zoiets, iedereen blijkt ineens super vruchtbaar en
je hoort niet anders. (Omdat je er zelf zo mee bezig bent.)
Ik kon nog steeds heel blij zijn voor andere mensen. Echt, misschien komt dat omdat ik geen last heb van jaloezie. Plus het feit dat ik het anderen ook heel erg gunde.
Ik heb een kennis met wie ik alles deelde, zij heeft ook problemen met zwanger worden. Ik heb haar in het begin apart genomen en het haar als een van de eerste verteld, omdat ik vond dat ze er recht op had. Heb ook gezegd dat ze echt niet niet leuk hoefde te reageren, omdat ik het wel snap.
Ze reageerde gelukkig wel positief en was blij voor me!!
Nou, misschien heb je er wat aan en je moet je zeker niet schuldig voelen, jij wilt het toch ook heel erg graag!!

Liefs Sonja

Terug
Bovenaan