vriendinnen gedoe

Dag meiden,

Inmiddels 11 weken zwanger van mijn eerste kindje. So far so good. Aankomende dinsdag de termijnecho en daarna gaan mijn vriend en ik het eindelijk vertellen aan onze families.

Mijn vriend is niet alleen mijn partner, maar ook mijn beste vriend en steun en toeverlaat. We delen alles met elkaar en hebben een fijne en gezonde relatie. Beide werken we fulltime voor de overheid. Ik heb veel leuke collega's waarmee ik goed kan praten en veel lol heb. Toch mis ik soms vriendinnen zoals ik die vroeger had. Door een aantal verhuizingen en andere veranderingen heb ik wat vrienden en vriendinnen achter me gelaten in de loop der jaren.


Ondanks dat ik een druk en leuk bestaan heb voel ik me een klein beetje eenzaam en vind ik het echt jammer dat ik zo weinig vriendinnen meer heb. Misschien wordt dat gevoel nu iets versterkt door de hormonen.

Zijn er meer meiden die dit zo ervaren en voelen?
 
Beste gebruiker 626364

Ik ben bijna 24 jaar en nu 13 weken zwanger en heb net als jij een leuke relatie met mijn beste vriend en ik ben heel blij met mijn leven en alles wat we samen hebben bereikt en overwonnen. Wij startten samen in een klein kamertje met praktisch niets en veel discussie omdat we hele verschillende achtergronden hebben en daardoor soms heel erg botsten met elkaar. Ik ben ook in de loop der jaren mijn vriendinnen een voor een uit het oog verloren, soms was dat bewust en soms door omstandigheden.. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nu helemaal niet meer mis om vriendinnen te hebben want ik vind het fijn dat mijn leven stabiel is en ik iemand heb gevonden die net zoveel van me houd als ik van hem en we eindelijk dan ook ouders worden! Mijn liefde en aanwezigheid word gewardeerd. Misschien mis ik die vriendinnen niet zo omdat het dan toch geen goede vriendinnen waren besef ik steeds meer.. Ik heb een zusje die 11 jaar jonger is waar ik veel tijd mee doorbreng en ik denk dat zij wel mijn beste vriendin is en een die er altijd zal zijn. Het is wel mogelijk dat je nu extra last heb van je hormonen want dat is logisch natuurlijk, ik vind het bijvoorbeeld vreselijk dat mijn poes nu alleen maar bij de buurvrouw is.. Ze eet heel snel wat en vertrekt meteen weer! Alsof ik geen huisdier meer heb.. Ik heb daar een paar keer om gehuild! De gekste dingen raken je opeens.. Hopelijk kom je een leuke vrouw of vrouwen tegen in de toekomst waar je een leuke vriendschap mee op kan bouwen maar wees vooral bij met wat je nu hebt en geniet van je zwangerschap! Als je het leuk vind kunnen we contact houden met elkaar want we zijn ongeveer even ver in de zwangerschap.. Groetjes!
 
Ik heb zelf leuke contacten overgehouden aan de zwangerschapsyoga. Ik heb nog een paar vriendinnen over van vroeger en die zie ik een heel stuk minder vaak nu ik kinderen heb. Maar gelukkig is dat niet erg. De vriendschappen zitten diep. Groet Wenser
 
Terug
Bovenaan