Vriendinnen ook kinderen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even een vraagje, hebben jullie ook vriendinnen die proberen zwanger te worden of kinderen hebben?
Ik ben 26, ga in oktober trouwen met mijn grote liefde en we zijn nu een maand gestopt met de pil en flink aan het oefenen .
Ik vind het alleen wel jammer dat ik de enige ben in mijn vriendinnengroep die ermee bezig is. Bijna al mijn vrendinnen zijn zelfs nog vrijgezel!
Ik ben dus de eerste die gaat trouwen en zwanger wil worden.
Van het trouwen weten ze natuurlijk allemaal al en zijn ze superenthousiast, dat is wel heel leuk!
Verder weet alleen mijn beste vriendin dat we gestopt zijn met de pil en die is heel enthousiast en noemt zichzelf al tante haha

Hoe zit dat bij jullie, ook de enige of hebben jullie vriendinnen met kinderen en hoe ervaren jullie dat?

Groetjes

Hallo, nou ik heb er geen ervating mee, dus kan er niet echt over oordelenik zit juist in tegenovergeteselde schuitje, al mijn vriendinnen op een na hebben al 2 kinderen en wij zijn nu dus aan het klussen voor de eerste!! Dat is ook wel eens gek hoor, gesprekken gaan altijd over kinderen enzo leuk hoor en ik heb er ook geen probleem mee.
Dus totaal omgekeerde werled van wat jij hebt!!!
Maar als je starks wel zwanger wordt, dan sta je lkeer in de belangstelling denk ik en is het bijzonder!!
Ook leuk!!

Succes met zwanger worden!!
groetjes, vliegirl

hoi,

ook hier de 1e uit de vriendenkring die kinderen gaan krijgen. ben inmiddels 26+2 wk zwanger van ons 1e wondertje. wil je niet ontmoedigen hoor maar in het middelpunt van de belangstellign sta ik zeker niet, zal je sterker vertellen iedereen gaat lekekr door met zijn of haar leven en op 1 vriendin na toont niemand interesse. erg flauw, maarja ze zijn daar gewoon niet mee bezig. ben er zelfs een paar vriendinnen door kwijt. die hebben me laten vallen als een baksteen, gewoon omdat het voor hen een ver van hun bed show was. nou zulke vriendinnen heb ik niet nodig.

gelukkig is de familie en me schoonfamilie wel heel blij voor ons en aangezien ik daar het meeste contact mee heb kunnen me die vrienden af en toe gestolen worden.
wij gaan gewoon een andere levensfase in als zij. of ze willen nooit geen kinderen ( onze wat oudere vrienden) of ze zijn gewoon nog niet op dat punt ( de wat jongere vrienden)

Gelukkig doen we het voor onszelf en niet voor onze vrienden. daar hebben we straks toch geen tijd meer voor hahaha.
He dit wil niet zeggen dat dit bij jou zo gaat he, miss heb jij wel normalen vrienden hahah die gewoon blij voor je zijn en zo nu en dan interesse tonen.

succes

xx bambi

Hoi,
Ik ben 31 en pas 1 vriendin van mij heeft een kindje van 15 maanden. Zij was echt de allereerste in mijn vriendenkring. Inmiddels heeft een wat "verdere" vriendin ook  1 kind en 1 op komst. Ik vind het hartstikke leuk, maar hoop stiekem ook wel dat mijn allerbeste vriendin ook "aan de kinderen"   gaat binnenkort, zodat we misschien samen zwanger zijn... zij weet het overigens niet van ons (en wij niet van haar of ze al "bezig" zijn).
Groetjes, Esk

Overigens, als vriendin van een vriendin die kinderen heeft: ik heb het altijd heel leuk gevonden dat zij zwanger was en een kindje kreeg. Gelukkig is mijn vriendin niet van het type dat het de hele dag erover heeft, maar het wordt ook niet genegeerd. Ik heb begrip voor het feit dat ik soms wat vaker naar haar ga (ivm anders oppas regelen) en zij heeft er begrip voor dat wij geen kinderen hebben en dus niet altijd zin hebben om het over de spruit te hebben. Ik denk dat we een mooie mix gevonden hebben. En zo gaat het volgens mij bij haar in de vriendenkring (die ook voornamelijk kinderloos is) overal. Het is een beetje de instelling die je hebt als vriendin van, zeg maar.
Overigens heb ik me daar wel een beetje druk over gemaakt (in het begin, toen ik wist dat ze zwanger was): dat de vriendschap zou veranderen, maar dat is niet gebeurt en dat is erg prettig. Het is eerder een uitbreiding dan een verandering te noemen.

Hoi!
Ik ben Bren, 24 en de eerste uit mijn vriendinnengroepje die voor een 2e kindje gaat,
Mijn beste vriendin heeft een dochtertje van 5 , en verder heeft niemand nog kinderen en is ook nog vrijgezel. Ze vinden het allemaal heel erg leuk om "tante" te zijn haha!
2 van mijn vriendinnen weten dat we nu gestopt zijn met de pil.. en ze leven ook heel erg met ons mee. Erg leuk hoor!

xx Bren

Hoi allemaal,

Ik ben Kiki, en ben 31 jaar. Van mijn beste vriendinnen heeft er nog niemand kinderen, dat is echt wel apart op deze leeftijd. Van een vriendin weet ik dat ze het wel heel graag wil, en ook al bijna 2,5 jaar bezig is, maar dat wil nog niet lukken, heel sneu. Verder heb ik uiteraard wel collega's, volleybalmeiden en kennisen die al mama zijn.
Wij zelf zijn redelijk eerlijk als mensen ons vragen of we kinderen willen. Eerst riep ik altijd, niet voor mijn 30ste, maar dat is geweest. Sinds vorig jaar ontwijk ik meestal de vraag, of geef een wazig antwoord. Mijn beste vriendinnen weten inmiddels wel dat we bezig zijn, en die vinden het wel leuk. De vriendin die al heel lang bezig is, hebben we het ook maar verteld want het zou zo sneu zijn als ik eerder of heel snel zwanger ben. Inmiddels zijn we in ronde 9, dus mijn geduld wordt ook aardig op de proef gesteld. Ik maak me nog maar geen zorgen, maar ben sinds een paar maanden wel bewust aan het klussen. In het begin, heb ik me daar helemaal niet mee bezig gehouden.

Heb altijd geroepen, niet voor mijn 30ste, maar stiekem had ik toch inmiddels wel zwanger willen zijn. Eigenlijk hoop ik op mijn 31ste moeder te worden, maar dan mag ik wel opschieten.

Kiki

Hallo, ik ben 24 jaar en mijn vriend en ik hebben vorige maand saampjes besloten dat we heel graag een kindje willen. Zijn nu inmiddels in ronde 2 dus allemaal nog heel pril. Niemand weet het ook nog. Een vriendin heeft een zoontje van ruim 1 jaar. Echt een heerlijk mannetje. En een vriendin is nu 3,5 maand zwanger. Ze woont wat verder weg van ons, maar tis ontzettend lastig om niks te vertellen over onze kinderwens, hihih. Zeker omdat het allemaal nog maar pril is en ik zelf het idee heb dat het nog wel ffies kan duren dat we zwanger mogen worden. Kweet niet zo'n voorgevoel heb ik.
Verder is het rustig hier wat betreft zwangere huismussen, hihih

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan