Vriendje is zo nuchter :-(

Hoi meiden,

Ik had er echt weer zin in, samen met mijn vriendje. We zouden er weer voor gaan. Maar mijn vriend is heel nuchter, die zegt gewoon: het kan nog wel een jaar duren, misschien wel langer. Dat doet best wel zeer, want ik hoop natuurlijk dat het ons eerder gaat lukken. Weet zeker dat hij het ook wil, maar ik kan hem nu wel wat doen omdat hij zo nuchter is. (bij wijze van spreken dan he ;-)
We hadden het namelijk over een opleiding, die ik vorig jaar al wilde doen maar toen raakte ik in verwachting. Omdat deze opleiding negen maanden duurde, ging dat dus niet samen. Maar toen kreeg ik die miskraam.
Op mijn werk kom ik niet echt verder (ook qua salaris), tenzij ik dus een opleiding ga volgen. Die opleiding die ik leuk vond begint in februari en in september. Maar ik durf me niet op te geven, omdat ik niet weet wanneer ik misschien weer zwanger word. Vandaar dat mijn vriend dat dus zei.
Volgens mij missen we deze keer trouwens mijn ei, want volgens mijn berekening komt hij dinsdag en als dat zo is, is mijn vriend al weg! Hij gaat morgenavond voor bijna een week skieen. Gemiste kans dus, of we zouden morgenochtend nog ff moeten klussen. Maar het is de vraag of mijn vriend er dan zin in heeft! Ik denk trouwens dat dat geen probleem is, want we zien elkaar straks een week niet. Denk dus dat we echt nog even afscheid gaan nemen! Haha!
Nou dit was dus even mijn verhaaltje, fijne avond verder en tot gauw.

Liefs Anna

Hoi Anna,

Ik kan me voorstellen dat je liever zou hebben dat je man er ook helemaal vanuit gaat dat het meteen gaat lukken maar aan de andere kant is zijn reactie ook wel begrijpelijk. Het is ook wel goed om een ruime periode te nemen omdat je anders elke maand zo enorm teleurgesteld bent. Ik denk dat hij zich zo opstelt om die teleurstelling bij jullie beiden te voorkomen (ik ken hem natuurlijk niet maar ik zei dat zelf ook toen we weer begonnen, puur uit zelfbescherming).

Over die opleiding. Ik ben dus in oktober vorig jaar aan een jaaropleiding begonnen omdat ik vind dat je nooit stil moet staan vanwegen het idee "wat als..". Ik ben er dus gewoon voor gegaan en nu ben ik dus zwanger. Als mijn zwangerschap goed blijft gaan, zou ik een paar weken voor de mondelinge examens bevallen en die ga ik dus niet redden. De schriftelijke examens heb ik in juni dus die ga ik nog wel redden. Ik ga dus dan gewoon de mondelinge examens een half jaar later afleggen. Daarbij ben ik erg blij dat ik nu de stap heb genomen omdat ik een opleiding helemaal niet meer zie zitten als ik een baby heb! Zoals mijn baas ook tegen mij zei (ik heb het met hem overlegd) "alles moet gewoon doorgaan Frederique, de tijd wijst wel uit of het de goede beslissing was". Ookal mis ik dus misschien 1 examen, ik ben nog steeds blij dat ik het heb gedaan!

Ik hoop dat je wat aan dit lange verhaal hebt ;-)

Geniet nog van je weekend!

X F

Hoi lieve meid,

In juni mijn miskraam gehad en ik ben ook nog niet zwanger.Ik probeer er ook geen obsessie van te maken en we zien het wel wanneer het gebeurd. Ik ben via
het bedrijf waar ik werk aan een opleiding
begonnen en zodra ik zwanger raak dan zie ik wel waar het schip strand. Wat je vriend betreft die bekijkt het realistich, ook misschien uit zelfbescherming om bij voorbaat zich nergens al teveel op te verheugen met iets wat er nog niet is. Probeer wat relaxter te gaan doen en probeer je ook met andere dingen bezig te houden. Dit is voor je vriend ook prettiger en natuurlijk ook voor je relatie. Veel succes met alles en liefs van Yvon

Hoi F en Yvon,

Lief dat jullie even reageerden! Ik ga er toch maar eens over nadenken om die september opleiding te gaan doen. Jullie hebben misschien wel gelijk, anders doe ik het misschien nooit meer!
Lag gisteren in bed nog even te bedenken dat ik er inderdaad wel heel erg mee bezig ben, misschien moet ik ook even een periode rust nemen. Nu zit ik elke keer te berekenen wanneer ik mijn eisprong heb, en als we hem dan missen dan baal ik vreselijk. Maar het maakt ons seksleven (en de relatie) er natuurlijk niet leuker op. Ik moet maar proberen ervan te genieten en wat komt, dat komt. F, ik wil nog even zeggen dat ik het top vind dat je nog steeds op het forum bent, getuigt van solidariteit met de meiden hier. Ik hoop echt van harte dat je zwangerschap goed mag blijven gaan!
Tot later, liefs Anna

Hoi lieve Anna,

Tuurlijk blijf ik bij jullie! Ik zit al zolang op dit forum, dat ik me hier echt "thuis" voel. Daarbij is de sfeer hier top omdat de meiden hier gewoon top zijn (al zeg ik het zelf hahaha).

Ik zou gewoon even kijken hoe de komende maanden gaan en je over een tijdje gewoon inschrijven voor de opleiding. Wie dan leeft, die dan zorgt toch? (zegt oma hahaha).

X F

Hoi Anna,

Ik ben ook een opleiding begonnen voordat ik zwanger raakte, en had examens tegen het eind van me zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik dat wel heel lastig vond. Als ik zwanger ben, ben ik namelijk net dement en het is dan moelijk om te leren. Ik heb het wel net aan gehaald, maar heb er heel erg me best voor moeten doen en het is net aan gelukt. Aan de andere kant hebben de andere ook gelijk dat het leven niet stil staat.
Ik denk dat je inderdaad even rustig aan moet doen en kijken waar het schip strand.

veel succes met je beslissing.

Groetjes Anne-Marie

Terug
Bovenaan