Vriendjes spelen

Dag mama's van de 'grotere' kindjes,

Gijs is inmiddels helemaal gewend aan naar school gaan en daarbij hoort dus ook dat vriendjes komen spelen (nou ja vriendjes, vooralsnog hebben we vooral meiden over de vloer hahaha). Hij heeft ook echt speeldates en vandaag is Emma bij ons. Ze vermaken zich echt heel erg goed samen: eerst samen wat gedronken en nu zijn ze buiten in de tuin helemaal druk met vanalles.

Ik sta erbij en ik kijk ernaar en ik geniet!!! Wat heerlijk om te zien dat dat mannetje het zo leuk heeft.

Maar wat ik me nou afvraag: hoe gaat dat bij jullie? Vermaken jullie de kinderen als er vriendjes komen of laat je ze hun gang gaan? Hebben ze aandacht nodig, of zou je net zo goed met een boek op de bank kunnen gaan zitten? Ik doe namelijk niet zoveel merk ik en ze hebben het echt gezellig samen. Maar ik moet wel nog een beetje wennen aan deze rol: geen deelnemer, maar toeschouwer (en dan ook nog eens van een afstandje).

Hoort dit ook weer bij het grote loslaten? Of doe ik iets niet goed en is het eigenlijk de bedoeling dat je als animatieteamlid optreedt bij 4- en 5 jarigen hahaha?

Liefs
Susan

Haha die Suzan... twijfelen of je het goed doet als moeder..zoooo herkenbaar!
Met maar 1 dreumes kan ik je uit ervaring geen advies geven maar ik denk dat wat je doet prima is; lekker hun gang laten gaan, af en toe even laten weten dat je er bent als er iets is (bv door wat drinken te brengen) en voor de rest...vooral genieten en trots zijn!

(Dus toch maar even met een boek op de bank, strijken, was vouwen etc etc...)
Succes!
Liefs, Marcia mv Puck

Lekker laten gaan!

Als je kinderen constant bezig houdt ontneem je ze hun eigen creativiteit. Daarbij is het goed voor hun zelfvertrouwen als ze zelf dingen weten te verzinnen en het is nog leuk ook. Daar groeien ze van!

Dus aangenaam kennis te maken met de nieuwe (relaxende) Susan ....
Liefs Nelleke

Hier ben ik ook uit beeld hoor als er vriendjes zijn, alleen als ze dorst hebben of een snoepje willen dan mag mama even komen.

Lekker laten gaan, als ze je nodig hebben dan komen ze wel.
Vindt jij het ook zo leuk al die nieuwe dingen die ze ontdekken als ze eenmaal op school zitten.

Liefs sandra

Leuk hé, dat afspreken!!!
Ik vind het af en toe wel heftig, hier wordt er altijd last minute afgesproken.
Afgelopen maandag stond ik met Linde op Roos te wachten en wilde ze met een vriendinnetje afspreken, prima dus wij wachten op de mama, dat duurde erg lang maar uiteindelijk kwam ze wel, zei niets en het vriendinnetje moest meteen mee.
Daar sta je dan, lamme arm van Linde en een verdrietige Roos.
Dat zijn de mindere momenten, verder is het altijd superleuk.
Ik laat ze gewoon lekker hun gang gaan, met sommige kindjes ben je wat meer nodig en met andere.
Loslaten dus!!!   en ook wel heel  leuk om naar ze te kijken.
Een tijdje geleden kwam Dirk weer eens spelen, superleuk maar erg druk mannetje.
Na het buiten spelen wilde ze boven spelen, al werd het na een tijdje wel erg stil dus net toen ik wilde gaan kijken hoorde ik ze naar beneden komen, nog even rommelen in de gang en daar kwamen ze hoor.
Roos in haar Sneeuwwitje jurk en Dirk in de Doornroosje jurk, compleet met haarband en kroontje,lipstick (rose labello die op de trap staat) en Oilily parfum.
Ik heb uiteraard enorm gelachen en meteen foto's gemaakt.
Na een paar minuten kwam zijn moeder, ook dubbel van het lachen.
Hij schijnt gek op make-up etc. te zijn  hahahaha.....en dat met nog 4 broertjes!!!
Erg leuk dus, al speelt Roos het liefste bij andere kindjes, veel leuker dan thuis!

groetjes Daniëlle.

Gezellig hè,dat er dwars door je heen gekeken wordt als er vriendjes zijn?Haha.
Ik laat Giovanni ook altijd zijn gang gaan,al is hij natuurlijk al een stukje ouder(Bijna 7),en hij speelt niet meer in de tuin,hij gaat de buurt onveilig maken natuurlijk.
En inderdaad,voor een snoepje of wat te drinken wil hij nog wel eens zijn kop om de hoek steken.
Geniet er van,je hebt je handjes even 'vrij' !!!
Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan