Vriendschappen

In onze vriendenkring zijn wij een van de eerste die een kindje verwachten. Ik merk dat het contact met vriendinnen minder aan het worden is en heb zelfs het idee dat ik buiten gesloten word. Ik voel me dan ook vaak eenzaam. Een aantal vriendinnen heeft, voor mijn zwangerschap, duidelijk laten blijken dat ze kinderen niets vinden. Is er iemand die dit ook herkend?

Ik herken het ook een beetje, maar dan bij ons in de familie. Broers en zussen van mij en mijn man heben geen kinderen en misschien dat dat ook niet gaat gebeuren. Ik merk dat zij het soms niet begrijpen dat je kinderen 's avonds zo rond 7 uur/ 8 uur naar bed moeten. Al de verjaardagen worden 's avonds gevierd en dan blijf ik altijd thuis met de kinderen, maar heb het idee dat ze dat niet zo leuk vinden. Of ze komen 's avonds na het eten nog even gezellig langs.

Maar ik denk dat je uiteindelijk met je vriendinnen moet kijken naar wat je wel gemeen hebt met elkaar. Misschien zijn ze wel bang dat je alleen maar over baby's en zwanger kunt praten.

Ik herken het ook wel een beetje...mijn vriendin heeft ook geen kids, ook geen man, dus dat gaat dan moeilijk, ze is dol op de kinderen, maar denkt wel dat ik ieder moment kan afspreken...dat is dan jammer, of als ik geen oppas heb reageert ze ook gelijk zo kortaf, terwijl ik er niks aan kan doen als ik geen oppas heb...dat is jammer..en ik prata bewust niet alleen over de kinderen als ik met iemand ben die geen kids heeft...
Maar heb ook 2 andere vriendinnen die het wel heel goed begrijpen dat je een keer niet kan komen, dus het kan ook gewoon anders !

Ik zou je niet zo weg laten schuiven hoor, kop op !

Tja vriendschappen veranderen nou eenmaal als er kinderen komen. Mijn vriendin kreeg 5 jaar geleden haar 1e kindje en daar ben ik in mee gegroeid. Zij staat nu te stuiteren van geluk dat ik ook eentje krijg. Vroeger stonden we bij wijze van spreken nog op de bar te dansen en nu gaan we naar de speeltuin. C'est la vie toch?
Heb nu ook vriendin die mijn zwangerschap niet zo trekt. Hoop dat het bijtrekt, maar zo niet dan niet. Soms lopen zAken nou eenmaal zo en passen mensen niet meer in je leven. Anderen groeien wel mee, koester die vriendschappen!

Hi meis,

Vriendschappen komen en gaan en is zeker niet leuk als je ineens niet boeiend genoeg bent! Vooral omdat het voor jou juist wel een spannende tijd gaat worden die je uiteraard wilt delen!
Ik heb me voorgenomen zo'n mensen niet eens in m'n leven meer te willen die niet blij voor me kunnen zijn. Kost je alleen maar meer stress en energie en die kun je beter in je zwangerschap steken ;)
Straks krijg je waarschijnlijk toch weer nieuwe vriendschappen met mensen die wel kinderen hebben.
Of als je zwangerschapsgym ofzo gaat doen leer je ook weer mensen kennen.
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan