vrij van mijn man!

Hoi,
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje dat in juni geboren zal worden. Nu heb ik een vraag over het vrij vragen van mijn man. Mijn man wil graag 2 weken vrij na de bevalling om ons kindje te leren kennen.
Is het nu verstandig omdat direct te doen of te wachten tot de kraamzorg vertrokken is?
Wie heeft hier ervaring mee?

Dank je voor je reactie!
 
Hoi Not,

Mijn man wilde ook heel graag een paar dagen vrij hebben na de bevalling. Toen ik zwanger was dacht ik ook dat het beter zou zijn als hij bij ons was nadat de kraamhulp weg was, maar achteraf ben ik blij dat hij het anders wilde. Het is natuurlijk zo dat de kraamhulp met heel veel helpt, maar het is wel prettig om je mannetje bij je te hebben. En je man wil natuurlijk ook genieten van het vaderschap. In de tweede week gaat de kraamhulp weg en dan zijn julie dan lekker met z'n drietjes.

Probeer in de tweede week niet te veel afspraken te maken voor de kraamvisite. De meeste mensen laten je in de eerste week met rust en willen dan de tweede week komen. Maar ik vind dat de tweede week ook zwaar is omdat de kraamhulp dan ineens weg is. Dus maak niet te veel afspraken in die tweede week anders ben je bekaf.


Heel veel succes met je zwangerschap. Geniet ervan.

Groetjes,

Pris
 
Ik zou het ook gewoon tegelijk in laten gaan met de kraamzorg...
Fijn met je mannetje, daar heb je toch hele andere steun aan dan aan een kraamverzorgster, met wie het ook nog eens moet klikken.

Mijn mannetje was 1,5 week thuis, kraamzorg hebben we niet veel gebruik van gemaakt, eerste 2 dagen 3 uurtjes, en die 4 dagen daarna kwamen ze alleen langs om mij en Tom na te kijken.

Nancy
 
Hoi Not,

Mijn vent was 4 weken (!!) vrij en dit vond ik helemaal geweldig. Samen met de kraamhulp waren ze een topteam. De kraamhulp kon mij en mijn dochter lekker verwennen en mijn vent deed dan boodschapjes en nam de telefoon aan enzo...
En als we bezoek hadden deed de kraamhulp de koffie enzo en zorgde mijn vent dat het bezoek niet te lang bleef!!

De kraamhulp nam ook echt de tijd voor om mijn vent de kneepjes te leren, zodat ik ff lekker kon gaan slapen... Toen de hulp weg was wist hij bijna alles, zodat we het samen verder konden gaan doen.

Ik heb geen kraamtranen gehad omdat alles zo soepel verliep. Ik heb het dus als zeeeeerrr positief ervaren!!!

Groetjes Ilone
 
hoi,

mijn man heeft pas vrij genomen nadat de kraamhulp weg was!! IDEAAL!!!
volgens mij had hij er weinig aan gehad als hij in de eerste week al vrij was geweest, tuurlijk leert hij dan wel een hoop van de kraamzorg maar dat heeft hij nu dan via mij "geleerd". Ik raad het iedereen aan om pas vakantie op te nemen nadat de kraamzorg weg is.......ik vond het perfect zo.


groetjes kim
 
mijn man wilde ook pas vrij nemen als de kraamverzorgster weg zou zijn maar we hadden zulke gebroken nachten (2 a 3 uurtjes slaap per nacht) dat hij gewoon bekaf was en overdag bij moest slapen. Van werken kwam die eerste week dus niks.
 
Mijn man was meteen vrij toen ik bevallen was, de eerste week helemaal en de tweede week ging hij voor een paar uurtjes per dag naar zijn werk. Dat vond ik pas ideaal hoor. Ik vond dat er zoveel op je af kwam die eerste week en wilde dit echt met mijn man delen. Ik kijk er heel positief op terug!
 
Hoi

Mijn man heeft toen ik ben bevallen van onze zoon Kylian ook twee weken vrij genomen, per direct.
Hij had zomervakantie aangevraagd (januari) en late rbleek dat ik zwanger was dus heeft hij geregeld dat als ik bevallen zou zijn hij per direct twee weken vakantie zou hebben.

Voor ons is het ook de eerste en ik kan je adviseren dat het fijn is om je man bij je te hebben. Hij moet een hoop regelen en vliegt van hot naar her en als er wat is kan je het aan de kraamhulp vragen want dan is zij er nog.
Mijn man heeft onze zoon in bad gedaan e.d. en als hij vragen had kon hij ze de volgende dag gelijk stellen en zo ook een band met onze zoon opbouwen.

Anders zou ik hem alleen maar bij me houden.

Neem lekekr die twee weken vrij!

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007
 
Terug
Bovenaan