vrij voor echo in onderwijs?

Hallo meiden,
Ik lees al een tijdje mee en volgens mij zitten er ook wel wat van ons in het onderwijs. Nu heb ik even een vraagje. Gisteren bij de vk probeerde mijn lief en ik (allebij docent) een afspraak te maken waarbij we allebei konden. Dat lukte niet. Hij krijgt er geen vrij voor neem ik aan, maar weet een van jullie of ik misschien recht heb op vrije tijd zodat ik de echo kan laten maken?

Groetjes Lies

p.s. best lastig onderwijs & zwanger. S ochtend met mijn misselijke hoofd die kinderen beetje bezig houden. pffff...

Hoi hoi,

Je zal toch zeker wel vrij krijgen om je echo te laten maken voor je man is dat een andere zaak maar zou leuk zijn als jullie samen kunnen gaan toch? Bij de VK waar ik loop kan je ook op 1 dag in de week 's avonds komen voor een echo speciaal omdat mannen dan mee kunnen.

Ik wens je veel succes ermee.

Gr Fruit Girl 19,6 wk

Hoi fruitgirl..

Ja zal toch wel moeten kunnen krijgen.
Het gaat wel over een levend wezentje in je buik.
Dat voor je man zal inderdaad moeilijker worden want het is zo gemoderniseerd en ze vinden dat het voor de papa's anders is.
Nou mijn vriend pakt ook vrij voor zijn echo, die kan minder wachten als ik en leeft helemaal met me mee.
Maar ik zou het raar vinden als dat geweigerd word.
Je moet toch weten hoe het met je kindje gaat?

Succes ermee!

LIefs Esther

Hallo Lies,

ik geef les ook een middelbare school (gymdocente) en ben  bijna 40 weken zwanger van ons 1e kindje  .Voor mij was het inderdaad geen probleem om vrij te krijgen om een echo te laten maken, alleen mijn vriend zit niet in het onderwijs, dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat als je vriend het uitlegt aan zijn baas, hij niet te moeilijk doet om ook hem een paar uurtjes vrij te roosteren. Het is natuurlijk niet een dagelijkse bezigheid, een echo van je kind is unieke gebeurtenis.

Groetjes Anne
(39wk en 4 dagen zwanger)

Hoi Esther,

Volgens mij had je de verkeerde naam bij je reactie staan bedoelde je niet mij maar de persoon ben ff de naam kwijt die de discussie geplaatst heeft.

Gr Fruit Girl 19,6 wk

Hoi!
Wij zitten ook beide in het onderwijs en de eerste echo is voor beiden tijdens lestijd gemaakt. Jij krijgt er echt vrij voor, staat meen ik ook in je cao, en je man eigenlijk niet, maar die kan altijd overleggen met z'n baas, lijkt me. Bij mijn man werd er absoluut niet moeilijk over gedaan.  
Het  probleem bij het onderwijs blijft dat je niet zomaar een dag of zelfs maar een uur vrij kunt nemen. Tuurlijk heb je veel vakantiedagen, maar wel op het moment dat de baas die bepaalt. Ik zou als ik jou was gewoon even overleggen.

De latere afspraken hebben we steeds na schooltijd kunnen maken, dat vind ikzelf ook wel zo handig (voel me toch altijd schuldig als een les niet doorgaat), maar zeker bij een echo moet je vooral beide gaan!!

Liefs,
Noa

P.s. Geven jullie trouwens les op voortgezet of op basisonderwijs?  

Terug
Bovenaan