vrij voor verloskundige?

Als je de controles onder werkttijd heb je daar recht op.
Bij de oudste 2 werkte ik nog tijdens de zw.schappen en probeerde controles zoveel mogelijk buiten werkttijd te doen maar dat lukte gewoon niet altijd. Echo's en bloedprikken (suiker) sowieso niet. Gelukkig een baas die niet moeilijk deed, maar je hebt 'gewoon' recht op die controles en als dat onder werktijd is dan is dat maar zo.

groetjes,
Marije

Hoi, hoi...Je heb idd recht om naar de vk te gaan onder werktijd!
Toen ik nog werkte ging ik zo vroeg mogelijk en ik kreeg er gewoon
twee uur voor..dus ze moeten niet zeuren!!
Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van

gr christina

Je krijgt er in principe gewoon vrij voor, (net als normaal gesproken voor huisarts en tandarts), maar je mag daarin natuurlijk wel je best doen om buiten werktijd te plannen... Ik weet niet of je fulltime of parttime werkt, maar stel je werkt maar 2 dagen en je zou altijd op 1 van die dagen je controle plannen, dan kan ik me voorstellen dat je baas zoiets heeft van: Ja, hallo....

Ik werk zelf 4 dagen en zou in principe best op m'n vrije dag naar de VK willen, alleen houdt ze dan geen praktijk op de plek waar ik naartoe ga. Ja, dat betekent dus gewoon vrij voor controle. Nu probeer ik dat wel aan het eind van de middag of begin van de ochtend te plannen, (dat wil nu nog wel, omdat ik nog om de 4/5 weken zit), maar zal straks vast lastiger worden, als ik om de 3 en straks zelfs om de 2 weken ga...

haai
Ik werk 3 dagen per week en probeer mijn afspraken zo te maken dat ze of in de middag vallen want ik werk tot half 1 smiddags tegenwoordig
en anders op dinsdag of donderdag maar dan moet ik wel steeds mijn zoontje mee nemen omdat hij dan lekker thuis is bij mij :)
maar je hebt idd recht om tijdens werktijd naar afspraken te gaan
als je t dan ruim van te voren aangeeft hebben ze ook geen reden om te mopperen toch ?

ik werk fulltime
en ik plan eigenlijk altijd mijn afspraken van de vk als ik vrij ben
is voor mij ook makkelijk te doen omdat ik ook in de weekende werk dus vaak doordeweeks altijd wel een dag vrij

maar als ik in de zelfde situati zo zitten zou ik het proberen   buiten me werk tijd maar als dat niet kan ja dan moet het toch echt binnen  werktijd

groetjes leonie

Terug
Bovenaan