vrij vragen voor echo / verloskundige?

Hoi a.s. mama's, ik heb weer een vraagje. Ik heb inmiddels mijn werkgever ingelicht over mijn zwangerschap (ze vonden het erg leuk allemaal!!) maar ik heb weer een aantal afspraken staan voor echo en verloskundige. Nu vroeg ik mij af of ik vrije uren hiervoor moet opnemen? Wat zijn jullie ervaringen? Is hier wettelijk iets over vastgelegd?

Liefs, WatEenWonder
9w5d  

Ik heb laatst gelezen, volgens mij in de ouders van nu, dat je hier vrij van je baas moet krijgen. En dan niet van je vrije uren. Net als bij een tandarts bezoek zeg maar.

Ikzelf werk onregelmatig en maar part time dus ik plan de bezoekjes op mijn vrije dagen.

Groetjes Janneke

Hoihoi,

Je moet hier idd vrij voor krijgen van je werkgever. Volgens mij is wettelijk bepaald hoeveel uur. Je kan dus niet zomaar de hele dag vrij nemen van je baas, maar volgens mij 2 of 3 uurtjes krijg je. Ik zou even naar personeelszaken bellen om te vragen hoe en wat of in de cao kijken.

Groetjes,
Jo

Net als bij een huisartsenbezoek of tandarts heb je recht op max twee uur verlof per keer, indien het niet buiten je werktijden om kan. Als je part-time werkt moet je het zo veel mogelijk buiten je werktijden doen.

Kim

Terug
Bovenaan