vrijdag 1e IUI

A

Anoniem

Guest
Goeiemorgen allemaal,

vanmorgen voor de 5e keer deze cyclus voor een FM geweest, en gelukkig was mn ei vandaag eindelijk groot genoeg!
Vanavond mag ik de pregnylspuit gaan halen en dan is vrijdagochtend de inseminatie.
Ik vroeg me af of dat niet een beetje laat is?!

Vanaf vrijdag moet ik dan ook 3 weken lang, 3 keer per dag 2 capsules progestan vaginaal inbrengen, om mn cyclus te verlengen, want anders zou ik volgende week al weer ongesteld worden!
Heeft iemand hier ervaring mee??

En dan heb ik nog een vraag: kan ik vanavond en morgen gewoon vrijen, of is het beter van niet?

Liefs Janu

Hoi hoi,

Nou, volgens mij klopt dat wel hoor, dat je vrijdag je inseminatie hebt. Na de pregnyl duurt het namelijk ongeveer 36 uur, dus 1,5 dag, voordat je je eisprong hebt. Dus als jij vanavond die spuit krijgt, kun je vrijdagochtend een eisprong verwachten. Over vrijen vandaag en morgen, dat weet ik niet zo goed. Ik weet niet wat de gyn daarvan denkt? Ik vind het altijd wel fijn om voor de dag van mijn eisprong even een dag of 2 geen seks te hebben, omdat ik wel eens gelezen heb dat het zaad van een man meer en beter is na een paar dagen onthouding en minder en slechter als hij iedere dag een zaadlozing heeft.... Het is toch ook zo dat hij bij een zaadonderzoek van tevoren 3 dagen onthouding moet hebben omdat het resultaat dan beter is? Dus ik weet het niet zo goed, moet je anders even het ziekenhuis over bellen.
Wel fijn dat je je cyclus op die manier kunt verlengen. Maar ik vind het wel heel gek dat jij dus anders een week na je eisprong ongesteld zou worden, heb ik nog nooit gehoord. Je hoort wel eens dat de tijd voor je eisprong korter of langer is dan dat gemiddelde van 14 dagen, maar toch niet de periode na je eisprong? Zal wel heel zeldzaam zijn dan, maar toch fijn dat ze dat met die progestan kunnen uitstellen! En wanneer mag jij dan testen? Want dan zul je ook niet na 14 dagen ongesteld worden als het niet zo heeft mogen zijn, als je dan nog bezig bent met die progestan? Mag je wel na 14 dagen testen? En heeft die progestan geen invloed op die test, net als pregnyl? Sorrie dat ik zo veel te vragen heb, ben gewoon best geinteresseerd in jouw verhaal!
Nou meis, heel veel succes vrijdag en laat even weten hoe het is gegaan! Liefs, Anke

Hoi Ankie,

bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het idd beter is om voor de inseminatie niet meer te vrijen..

ik heb een cyclus van ong. 29 dagen, waarbij mn eisprong op dag 21 is. Ja, vreemd he, ik heb het ook nog van niemand gelezen..

Die progestan moet ik iig 3 weken slikken. Na 3 weken mag ik dan testen, en als ik zwanger blijk te zijn, moet ik nog langer doorslikken.

Vanavond de pregnyl spuit halen. Weet iemand trouwens of die pijnlijk is, en waar zetten ze die?

Liefs Janu

Hallo Janu,

De pregnyl spuit wordt meestal in je bovenbeen of in je buik gezet.
Het is een prik, dus dat voel je altijd wel. Ik vond het niet heel pijnlijk.
De eerste keer heeft de verpleegkundige hem gezet en de andere keren heb ik het zelf gedaan.

Heel veel succes!
Groetjes
mama Peet

Hoi Janu,

Fijn dat je toch de inseminatie kan krijgen!!! Is het toch nog goed gekomen met je ei.
En dat het vrijdag gaat gebeuren klopt helemaal, hoor! 1,5 á 2 dagen na de pregnyl is altijd de inseminatie.
Ikzelf heb geen ervaring met progestan. Kruimel (die laatst naar het oktoberforum is verhuisd) wel. Ik heb  wel eens een topic van haar gelezen. Misschien dat je het haar kan vragen?
In ieder geval veel suc6 vrijdag en hou ons op de hoogte.

Lfs, Kip.

He Janu,

Meid wat super dat het toch goed gekomen is met je eitje. En nu maar duimen natuurlijk. Wel vervelend dat je nog met die hormonen aan de slag moet maar goed als daar zo'n klein babytje van komt, is dat natuurlijk zo weer vergeten. Meid ik wens je ontzettend veel succes en dan gaan we samen wachten, we zitten met een aantal tegelijk in de ww, dus we kunnen een hoop steun aan elkaar hebben.
Meid ik duim voor je en zal vrijdag aan je denken.

groetjes Cindy

Terug
Bovenaan