Vrijdag gynaecoloog....

Pfffffft, het lijkt wel of deze cyclus niet om wíl gaan. Aankomende vrijdag moeten manlief en ik naar de gyn. Voor het eerst, maar onze huisarts heeft al een spermiogram uit laten voeren en ik heb al een echo gehad van mijn onderbuik of ernstige afwijkingen uit te sluiten. Nu naar de gyn dus. Ben benieuwd. Zullen we eerst nog wat onderzoeken krijgen of worden we meteen weer naar huis gestuurd om nog eens een half jaar te proberen. Daar ben ik zo bang voor. Uit de eerste onderzoeken kwamen geen vreemde dingen, maar goed, inmiddels zijn we wel 14 periodes onderweg en er is nog steeds niets. Kan iemand mij geruststellen? Ze zullen toch wel iets onderzoeken?

En nog een vraagje. Ik heb maandag mijn NOD. Zou de gyn met een inwendige echo misschien ook iets kunnen zien mocht het deze maand wel gelukt zijn??? Ik heb zelf het gevoel dat ik zondags mijn eisprong heb gehad, dus dan zou ik twee dagen voor NOD een inwendige echo hebben.

Gr. ikke

Denk dat ze alsnog een inwendige echo maken en bloed prikken bij je. Waarschijnlijk krijgt je man ook een 2e spermatest. Naar aanleiding van de onderzoeken zullen ze wel gaan bekijken wat voor behandeling je eventueel kunt krijgen.

Met een vroege echo kunnen ze wel wat zien maar verwacht er niet teveel van. Ik heb er 1 gehad toen ik 4,5 week was maar was alleen een vruchtzak te zien. Weet niet of ze het veel eerder kunnen zien.

Succes!

Spannend voor jullie zeg!
Ze zullen zeker wel iets onderzoeken hoor. Je zult zeker wel een inwendige echo krijgen (mocht het gelukt zijn kunnen ze op die echo al wel een vruchtje of vruchtzakje zien) en aan de hand daarvan maken ze waarschijnlijk een plan. Ik geloof niet dat ze jullie nu gelijk al naar huis sturen om het nog een half jaar te proberen. Een kennisje van mij is pas ook in de MMM gestapt. Die hebben eerst allerlei onderzoeken gehad. Daar kwamen geen afwijkingen uit. Toen hebben ze zelf de keuze gekregen, óf nog een half jaar proberen, óf al overgaan op IUI oid.
Veel succes morgen!

Groetjes Corina

Hoe is het gegaan?

Wij moeten namelijk aanstaande maandag naar de gynaeceloog toe. Ik heb al 2 keer bloedgeprikt en mijn partner heeft zijn sperma weggebracht. Maandag krijg ik nog een inwendige echo en een inwendig onderzoek en daarna horen we de uitslag van alles. Ben erg gespannen en hoop dat het meevalt.

Fijn weekend!

Groetjes Vic

Hallo,

Sorry voor de late reactie, maar ik kon gisteren steeds niet inloggen.

Vrijdag naar de gyn. geweest en zit nu officieel in de medische molen. Zondag weer ongesteld geworden, dus helaas we zitten er nu echt midden in. Mijn gyn. heeft geen inwendige echo gedaan (daar was ik wel helemaal op voorbereid, dus viel me een beetje tegen). Omdat ik bijna aan het eind van mijn cyclus was, begin ik dus meteen deze week met alle onderzoeken. Ze wil alle onderzoeken in één maand afwerken. In één cyclus dus. Ik ben vanochtend (dag 3) wezen bloedprikken, moet volgende week weer naar de gyn. voor een inwendige echo en dan steeds om de dag of iedere dag tot aan de eisprong. Dan tijdens de eisprong meteen de samenlevingstest, dan nogmaals bloedprikken volgens mij en dan in het begin van de volgende cyclus de HSG. Daar zie ik wel behoorlijk tegenop, maar goed.
Heb dus vrijdag ook meteen maar mijn werkgever verteld wat er aan de hand is, want ik moet immers vaak weg nu. Het ziekenhuis is ook nog totaal de andere kant op vanaf mijn woning gezien, dus mis best wat uurtjes. Maar gelukkig reageerden ze heel positief (ik ben net sinds juni in dienst, dus zat er behoorlijk mee in mijn maag).
Nou ja....een heftige maand voor de boeg dus.
Mijn man moet eind oktober een nieuw potje inleveren. We hebben zijn resultaat besproken bij de gyn. Was niet zo heel erg best, dus moet over. Spannend.

Succes allemaal!!

Terug
Bovenaan