vrijdag intake kraamzorg

Goedenmiddag,

Vrijdag a.s. heb ik om 9 uur de intake voor de kraamzorg....
Nu moet ik gaan bedenken wat ik wel en niet wil. en ik vind dat nogal lastig. het word mijn eerste kindje en ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten.
Wel weet ik dat ik niet iemand wil die gaat aandringen op BV, dit is iets wat ik absoluut niet wil doen. en ik vind dat ze mijn mening in zijn waarde moeten laten.

Wat kan.moet ik verwachten van kraamzorg?? heeft iemand tips??

Liefs Anneke

Hey anneke,

Ik heb morgen middag om 14 uur intake voor de kraamzorg.
Punten die ik heb opgeschreven-->

Idd geen schuld gevoel aanpraten dat ik bewust voor fv heb gekozen. (in de zin van maar bv is wel het beste voor je kindje, je mist nu wel de intimiteit enz) Daar kan ik me nu wel in verweren maar dan met al die hormomen.....???????

Geen tot weinig wisseling van kraamhulp

Onze hond (lees hondje) komt ook boven en ligt ook wel eens op het voeteneind dan ook!

Geen stagaire ook niet bij bevalling.

Roken? Ik kan niet zeggen dat ze niet mag roken mijn man rookt ook al is ie overdag niet thuis en rookt tie alleen beneden natuurlijk en dan nog zijn het 's avonds maar 2 -3 sigaretjes.
Ze mag bij de koffie er gerust 1 op steken maar niet boven en niet de een uit en de ander aan.

Tja verder weet ik het ook (nog) niet maar dit is wat ik heb opgeschreven.
Wij vragen alleen het minimum aan aangezien mijn schoonzusje komt kramen.
Dus de kraamhulp is er alleen 's morgens 1,5 uur en eind van de middag 1,5 uur.

Wie weet heb je er wat aan, mocht ik na het gesprek morgen nog ideeen of tips hebben lees je het hier!

liefs louise

hey!

Ik denk dat je niet heel veel hoeft bedenken hoor!
Het loopt toch zoals het de kraamzorginstantie goed uitkomt en je kunt wel allerlei wensen uitten, maar of ze er rekening mee kunnen houden weet je nooit.

Wij konden bijvoorbeeld het tijdstip van de kraamzorg (wat Louise zegt) niet kiezen. Ze kwam de ochtend en dan ging rond 14.00u weg..we hadden geen keuze. Vind het heel 'luxe' als een kraamverzorgster 2 keer komt op een dag (s ochtends en dan s middags)

En wat betreft 1 kraamverzorgster...dat proberen ze bij 'onze' instantie te doen, maar garanderen ze ook niet. En over het roken kon ik ook niks zeggen omdat ze niet weten welke verzorgster rookt en welke niet.

Het wordt wel een heel negatief verhaal zo, maar wat ik alleen wil zeggen is dat je je niet te druk moet maken over wat je ze allemaal wilt vragen. Bij ons hebben ze een vragenlijst en met die vragenlijst komt alles aan de orde (ook het al dan niet geven van borstvoeding) en op basis daarvan indiceren ze het aantal uren kraamzorg wat je kunt krijgen. (standaard bij BV is volgens mij 49u en bij fles 45u)
Als de kraamverzorgster er eenmaal is kun je pas echte afspraken maken over hoe dingen lopen en goed kenbaar maken wat je wilt. De meeste kraamverzorgster stellen alles in het werk om je het naar de zin te maken!!

Succes!

Groetjes Annemiek

Hoi,
Je hoef6t niet veel te zeggen als je geen bepaald beeld hebt, idd niet aandringen op bv als je dat niet wilt (zullen ze ook niet doen denk ik) evt wat jij het belangrijkste vind, dus bijv als er tijd is liever het eten voorbereiden of liever de badkamer een keer extra poetsen ed.
wel/geen stagaire..
Over het roken bijv, waar wel, beneden zoals bij louise, of buiten ed, maar ik zou je niet te druk maken, komt vanzelf..
Verder loopt dat vanzelf, die dames doen dit dagelijks en je kunt altijd de eerste dag even doornemen met je eigen kraamverzorgster wat jullie allebei verwachten!!
Liefs MJ

Nou zojuist, de intake gehad voor de kraamzorg. Word in eerste instantie 45 uur zorg. gewoon het standaard pakket zeg maar.

Viel me reuze mee, ze had idd zelf een lijst met vragen waarop ik antwoord kon geven wel/ niet..
Wel heb ik gevraagd om iemand die niet op der mond is gevallen, betreft visite... als zij merkt dat ik het niet meer aankan ofzo dat ze ze dan wegstuurt.. :D
Maar of dat ook daadwerkelijk gebeurt is de tweede natuurlijk............

We zullen zien! Aftellen is begonnen nog 10 week tot D-day

Terug
Bovenaan