Vrijdag THL

Hoi allemaal,

Ik moet even mijn zenuwen met jullie delen.
Aanstaande vrijdag heb ik een thl en ik ben echt ontzettend zenuwachtig. Ik  ben echt bang dat het heel veel pijn gaat doen en dat er een vervelende uitslag uitkomt.

Misschien ben ik ontzettend aan het zeuren want de meeste van jullie hebben al veel meer meegemaakt maar toch..
Ik moest het even kwijt!

Groetjes Janneke

Hoi Janneke.

Je hebt de thl achter de rug. En was het je meegevallen? Je hebt ook als het goed is de uitslag er al van.

Ik moet dinsdag weer meting laten doen en dan krijgen we te horen wanneer we gaan beginnen met de eerste iui. Spannend allemaal.

Groetjes,

San

Hoi San,
Lief dat je er naar informeerd!
Om eerlijk te zijn vond ik het niet mee vallen, ik vond het echt heel erg pijn doen..
Maar de gyn had al gezegd dat iedere vrouw het anders ervaart.
Maar ze waren erg lief in het ziekenhuis!

De uitslag was goed! Zo ver ze konden zien zijn mijn eileiders doorgankelijk, de vloeistof kwam er goed doorheen!!
En ze zagen ook geen verklevingen oid!!
Dus das goed nieuws!
Ik kan vrijdag met een gerust hart op vakantie!
En volgens mijn berekeningen heb ik ergens in mijn vakantie mijn eisprong

Maar bij jou is het ook spannend dus?
Had je een fijne vakantie gehad? Je was toch weggeweest?

Heel veel succes en hou me maar op de hoogte!

Groetjes Janneke

Hoi hoi,

Misschien een rare vraag maar is thl hetzelfde als hsg test.. Ik moet volgende maand voor een hsg test en ik ben erg nerveus omdat ze zeggen dat het nogal een vervelend onderzoek is..

Wel heel fijn voor je dat het allemaal goed was..

Grz Phoebe

Hoi Janneke,

Jammer dat het voor jou zo'n vervelend onderzoek is geweest maar je hebt het achter de rug. Goed nieuws dus eigenlijk ook voor jou dat het doorgankelijk is. Wat is nu bij jou de volgende stap?

Ben jij toevallig ook onder   behandeling bij het MMC?

De vakantie van ons was een beetje in het water gevallen vanwege het slechte weer maar we hebben ons prima vermaakt.

Morgen krijgen we te horen wanneer we starten. Ik denk dat we woensdag gaan beginnen. Spannend is het zeker wel ja.

Ik wens je een hele fijne vakantie en ik hoor je wel weer.

Groetjes,

San

Hoi Phoebe,
Sorry ik kan je eigenlijk niet verder helpen.
Ik weet niet wat het verschil is tussen een HSG en THL. Met een THL gaan ze met een cameratje naar binnen en maken ze een sneetje in je baarmoeder om daar met de camera achter te komen. Zo kunnen ze je eileiders en eierstokken zien. Dan spuiten ze contrastvloeistof in om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn.
Maar wat een HSG precies is kan ik niet zeggen.
Misschien kun je het op internet opzoeken, of weet iemand anders hier het?

Succes in ieder geval!

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Nou wat ik weet van een HSG test is dat ze een soort kapje over je baarmoedermond zetten en daardoor contrastvloeistof naar binnen spuiten om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn.. Volgens mij is het bijna het zelfde alleen hoeven ze hierbij geen sneetje in je baarmoederwand te maken.. THL klinkt dus een stuk heftiger.. Heel veel sterkte voor iedereen die dit moet ondergaan..

Grz Phoebe

Terug
Bovenaan