vrije tijd etc

hoi hoi

ik het een vraagje...
hebben jullie mannen veel activiteiten of hobbys?
ik heb soms het gevoel dat ik alleen maar aan het werk ben en aan het oppassen en dat mijn manlief werkt en leuke dingen gaat doen en af en toe wat met demi. (klinkt erger dan het is hoor....)

maar goed hij heeft dus min. 3x sporten in de week en dan 1 of halve dag hobby dingen warhammer......
en als het even meezit nog met vrienden wat doen

dus ja dan blijft er niet veel meer over.... en ik werk ook onregelmatig dus kan ik zelf ook neit echt zonder dat ik veel moet regelen structureel iets zelf gaan doen.

hebben jullie tips? hoe ik tijd voor mezelf kan vinden zonder er oppas voor te moeten regelen?

kusss

Vrije tijd voor mezelf vinden doe ik bijvoorbeeld als de kleine slaapt. Ik ga dan dingetjes doen die lekker voor mezelf zijn, zoals lezen, computeren of dat soort dingen. Met winkelen neem ik de kleine mee, maar dat zie ik wel als "ding voor mezelf". Verder kan je natuurlijk altijd 's avonds een vriendin thuis uitnodigen als de kleine op bed ligt. Je hebt geen oppas nodig, maar het is wel gezellig, zeker als je man niet thuis is. En overleg met je man wanneer het jouw avond is. Misschien een vaste avond in de week?

Mijn man is naar mijn idee ook regelmatig weg, maar aan de andere kant heb ik ook wel zo mijn dingen. We verdelen het eigenlijk wat.
Mijn man sport 3x per week (2x trainen, 1x wedstrijd), soms ook nog vergadering ivm bestuursfunctie van vereniging en soms ook nog wel eens wat anders tussendoor...

Ik zelf heb een paard waar ik ook regelmatig heen ga, zit ook in het bestuur van 2 verenigingen en wil ook zo nu en dan met een vriendin de stad in...

Wat dat betreft denk ik dat mijn man en ik het prima verdelen, maar we zijn ook vaak samen 's avonds of op zondag thuis hoor!

hoi

heel herkenbaar, ik werk en zorg voor de kleine. manlief werkt en is moe als hij thuis komt, computert dan , geen warhammer maar wel soortgelijke games. en hij rookt en gaat dan lekker half uur achter zitten lezen met een peuk
ik werk onregelmatig maar wij werken wel met een vast basisrooster dat scheelt enorm.
Soms kan ik hem wel schieten, ik zit ook de hele dag met mara dan mag hij het ook wel eens overnemen

Ik ben gek op zwemmen en ga dus 1x week met Mara zwemmen en straks in de zomer vaker. Als manlief het huis dan niet schoon genoeg vindt moet hij maar eens zijn aandeel gaan doen.
en met mijn werk kan ik activiteiten organiseren en zwem ik regelmatig of schilder ik.
Als thuishobby heb ik nu schilderen op de muren, de kinderkamers afmaken en muurschilderingen maken tijdens haar middagdutje (nog genoeg te doen in huis en ik hou van crea bezig zijn) en muffins bakken en versieren voor onze feestjes, dat kan ik later ook met mara samen doen.

Door mijn onregelmatige werk moet manlief weekends en soms nachts voor haar zorgen, dat zorgt dan wel weer voor wat balans. klagen dat hij dan niet eens kan gamen, ja en? hihihi hij durft nu na 11 mnd eindelijk haar in badje te doen, het komt wel...
gelukkig vind ik het spelen met mara heel leuk en avonds ben ik vaak te moe om wat te doen dus daar begin ik maar niet aan.

verder straks maar met vriendinnen bij een theehuisje afspreken, kids in de speeltuin en wij lekker op terras. Je moet toch zien te combineren
we proberen wel elk jaar naar de fantasy fair te gaan en 1x jaar naar een concert.

scrabbooking was niks voor mij, te rustig en lastig met 4 katten en 1 kind. Ik organiseer bbq's thuis, kan ik lekker mijn vrienden zien terwijl mara zich prima vermaakt, want aandacht vragen kan ze. Ook is mijn contact met de buren nu lekker, even langs voor een portie kletsen is zo gebeurd. En dan ons dagje opa en oma, ik kan boodschappen doen terwijl mara haar grootouders vermaakt, dat werkt ook een stuk prettiger dan 4 grote tassen vol en 1 baby op de arm.
Maar ik heb manlief ook wel eens de babyfoon in de handen gedrukt en mij in de badkamer opgesloten. ik neem een bad en ben niet bereikbaar!

alles opgeteld en wel gaan we zo wel een aardige zomer in dacht ik
bedenk me net dat ik ook wel avonds lekker in mijn eentje kan zwemmen, mara slaapt en mijn man is thuis, nu nog even een vriendin zoeken die meegaat :)
het is wel even goed creatief zijn met je tijd

toen mijn oudste geboren werd, had mijn man ook alleen maar hobby's. hij kwam thuis van zn werk, at zn eten op en ging weg. kwam pas om 10/11 uur thuis en ging dan slapen. ik deed alles!
vond het heus niet zo erg als hij af en toe weg ging, maar het was echt elke dag! zelfs in het weekend was hij altijd weg!
inmiddels is dat helemaal bij gedraaid. zo nu en dan gaat hij eens vissen, en hij gaat nu elke zaterdagavond klaverjassen met de oude lullen op de camping hahaha
hij helpt nu mee met het huishouden als ik het niet meer trek, hij doet de wekelijkse boodschappen nu en onderneemt veel met de kids.
maar daar is veel ruzie over geweest!

liefs, do

Terug
Bovenaan