Vrije tijd

<p>Wat te doen met dreumes (17 maand) op een vrije dag met dit weer (regen)? We zijn graag buiten, was ook de planning om met ielm pak aan gewoon er op uit te gaan even buiten maar als het echt regent lijkt me het minder ideaal.</p><p> </p>

Hier hetzelfde met een dreumes van 1,5.. met een klein beetje miezer gaan we gewoon, inderdaad zo'n pak aan en als het nodig is thuis weer droge kleren. Als het te hard regent gaan we met de auto boodschappen doen, in de winkelwagen is het ook feest.. in het weekend gaan we zwemmen of naar een zus/vriendin die ook kleine kinderen heeft. 
verder vermaken we ons thuis ook wel prima: duplo en puzzels zijn hier favoriet en tekenen met potloodjes krijtjes is ook iets waarmee onze dreumes zich steeds beter mee kan vermaken. 
Oh en 'koken'! We hebben zo'n leertoren voor bij het aanrecht en met wat lepels, een pollepel en wat plastic bakjes vermaakt onze dreumes zich zo een half uur kan ik zelf van alles in de keuken doen. Er moet wel van alles geproefd worden tussendoor dus dan snij ik wat tomaatjes of appel..

Hier hebben we een ballenbaktentje dat alleen op zulke dagen gepakt wordt. Duplo huis is ook een hit. Knutselen: klei, vingerverf, krijtbord, tekenen. En bakken en koken inderdaad. 
Soms gaat ze op zulke dagen mee naar de winkel ofzo. 

Op regenachtige dagen ga ik een keer naar het tuincentrum, Action, bibliotheek. Gistermiddag met m'n dochters naar het zwembad geweest. Dat doe ik nooooit op maandag, maar t was zo rustig en leuk! Dat ga ik vaker doen op maandag ipv in het weekend..
Ik ga sowieso elke dag minimaal 1x naar buiten, weer of geen weer. Rondje naar de eendjes, klein boodschapje verzinnen, even van de glijbaan verderop in de straat etc.

Verder kleien, verven,knutselen (hier zijn ze 4.5 en 2.5 dus is knutselen al wat leuker), tenten bouwen, parcours bouwen. Steeds maar weer wat verzinnen haha.

Hier gaat de oudste nu naar school dus dat breekt de dag al wel, met 2x heen en weer rijden om te brengen/halen. Er komt nog wel eens een vriendinnetje mee uit school en dan kunnen ze ineens heel leuk spelen. Dus dan is de dag snel om. Maar ik weet dat hele dagen met 1 of 2 kinderen thuis zitten als het zo regent best wel heeeeel lang kan zijn ja.

Hier een dochter van 1.5 jaar en 3.5 jaar. Ik probeer ook altijd wat te doen met ze, ook als het zo regent. Zo gaan we weleens naar de peuterochtend bij ballorig, knutselen en kleuren, dansen op peuterliedjes van YouTube, filmpje kijken, naar tuincentrum of andere winkels. De jongste kan nog niet alles, maar doet wel gezellig mee.

Zoek op pintrest. Zoveel ideeen wat ook weinig geld kost of veel moeite.

Een kindje heeft niet veel nodig om blij te zijn.

De winkel beschouwd onze dochter echt als een pretpark. Verder stoeien ( kietelen, omrollen, zachtjes omgooien, zachtjes op kussens gooien) op het grote bed.
Met blokjes spelen.

Terug
Bovenaan