Vrijen na curretage

Hallo meiden,

Ik heb jullie advies nodig, want ik durf mijn gynaecoloog even niet meer te bellen, die heb ik al te vaak gezien en gesproken dan me lief is  vorige week.

Afgelopen maandag zijn de bloedingen na de curretage stopt. Woensdagavond hebben mijn vriend en ik weer voor het eerst met elkaar gevreeen, maar nu heb ik weer bloedingen. De bloedingen zijn nu bruinig, terwijl ze voor maandag nog helder rood waren.

Dus de vraag is/vragen zijn:
WAT BETEKENT DIT??
Hoe lang gaat dit duren?
Had ik nog moeten wachten met sex?
Volgende week ga ik naar Kreta, en als ik die bloedingen dan nog heb, mag ik dan wel in de zee zwemmen?
Mag ik tampons gebruiken?

Ik kan er op internet ook niet echt iets over vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast weer bedankt!

Roebie

Roebie,

na mijn vroeggeboorte mocht ik twee weken niet vrijen, tampons
gebruiken en zwemmen. Maar omdat na een week de bloeding helemaal weg
was hebben wij toch al weer gevreeën. Want dat was wel de voorwaarde
voor het vrijen na die twee weken.

Ik denk dat het heel normaal is dat er toch nog wat achtergebleven oud bloed vrijkomt. Zou me er geen zorgen ommaken.

Veel plezier met vrijen.

Miep

hoi hoi roebie

hoe gaat het ermee.. ..

wbt vrijen, tampon gebruik, zwemmen ed dat mocht ik allemaal niet zolang ik vloeide..

ik heb ook gewacht totdat het bruine bloed voorbij was..... voelde me daar fijner bij.....

ze zeiden dat je dit niet mag ivm infectiegevaar...  

wbt bruin bloed dat is oud bloed wat er ook uit moet en het is denk ik heel normaal dat het de ene dag voorbij is en de andere dag    weer last van hebt.... op een gegeven   moment is alles echt voorbij..

liefs tobi

hoi tobi,

Ik had inderdaad gewacht tot het vloeien voorbij was, zelfs nog ruim twee dagen extra om zeker te zijn dat ik niet meer vloeide. Nu is het alleen bruin bloed, dus oud, maar ik wacht nu inderdaad  weer totdat ook dit helemaal voorbij is voordat ik weer ga vrijen. Ik voel me niet prettig als ik nu zou vrijen, niet schoon zeg maar.

Ik kan niet wachten totdat ik dit allemaal voorbij is. Ik weet dat het tijdelijk is, maar het blijft klote. Ik wil ook graag weer ongesteld worden zodat ik weet dat mijn lichaam weer in orde is. Graag ongesteld worden....? Wie wil dat nou?! Ik nu dus!

Hoe voel jij je inmiddels? Voor jou is  de curretage  nu 4 of 5  weken geleden? Ik kan het me nog zo goed herinneren op het maart-forum, ook omdat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben (ik ben 27, jij 30?)  en het voor ons alletwee de eerste zwangerschap was.

Er zijn toch wel heel veel vrouwen op het forum die al  kinderen hebben. Niet dat dat echt uitmaakt, want het blijft bijzonder, speciaal en spannend,  maar ik denk toch dat het bij de eerste anders is. Zeker als het misgaat. Als je al een kindje hebt rondhobbelen, weet je in ieder geval dat je in staat bent een kindje op de wereld te zetten en heb je al plezier van je kindje. Ik/wij hebben die zekerheid nog niet en ik weet bij mij dat dat me toch iets onzekerder maakt.

Bedankt voor al je lieve woorden en ik wil vooral ook jou heel veel sterkte en succes wensen met alles. En we moeten positief blijven denken! Wij worden ook zeker een keer mamma!

knuffel, Roebie

Hoi Roebie,

Zeer herkenbaar allemaal wat je schrijft.  Vooral dat je graag weer ongesteld wilt worden. Dat had ik ook heel sterk. Dan weet je dat alles het nog doet en dat je lichaam weer  een beetje op orde  is. Ik vond het in ieder geval een hele opluchting toen ik weer ongesteld was. Het was toen wel vrij heftig met veel buikpijn en veel bloedverlies maar dat geeft niet.
Ik hoop dat je er niet te lang op hoeft te wachten (hou er rekening mee dat het soms echt een tijd kan duren hoor na een curettage, geen zorgen maken!).

Succes en een fijne vakantie, dat is wel een heerlijk vooruitzicht! Even ontspannen en bijkomen.

Groetjes Landi

Terug
Bovenaan