Vrijen na de bevalling

Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed ben, maar ik denk dat er wel al vrouwen zijn die hier een antwoord op hebben.

Ik ben 4 weken geleden bevallen van een prachtige zoon. Nu zouden me vriend en ik graag weer vrijen met elkaar.

Het vloeien is nog niet helemaal over. Het is een beetje bruinnig ( sorry voor de details).

We gebruiken sowieso een condoom, maar ik vroeg me af of het niet gevaarlijk is ivm infecties.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes,

Mama van Jayden ( 16-06)

ik zou echt wachten tot het vleoeien volledig over is, jullie kunnen elkaar nu ook op anderemanieren verwennen, maar het is gewoon een heel groot risico wat je anders zou nemen.

Hallo,
wij hebben het 3 weken na mijn bevalling weer geprobeerd en ik vloeide op dat moment ook nog een beetje. Als je een condoom gebruikt kan het weinig kwaat lijkt mij. En als je er allebei al weer zin in hebben moet je er alleen nog maar  van genieten!!

er word aangeraden om pas te vrijen als je niet meer vloeit!
dit zal dus wel niet voor niks zijn (ik weet zelf niet waarom).
wij hebben gewacht met de penetratie tot dat ik niet meer vloeide maar in de tusenliggende tijd kun je elkaar ook anders   verwennen en dat is ook wel weer heel leuk!!

groetjes martine

Als je nog vloeit van de bevalling, betekent dat dat je nog niet volledig genezen bent. Dan mag je dus nog niet vrijen ivm infectiegevaar. Ik heb zelf gewacht tot 6 weken. Dat was vroeg standaard om alles weer te mogen, incl vrijen en daar heb ik me dus aan gehouden. (maar dan wel tot op de dag. ) Bovendien geef je ook je hechtingen (als je die hebt) goed de kans om te genezen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan