vrijwilligerswerk met Marissa

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Zoals de meeste wel weten deed ik voor de komst van Marissa vrijwilligerswerk in het bejaardentehuis. Ik hielp bij de activiteiten en vond het echt helemaal fantastisch. Voordat Marissa kwam moest ik er helaas mee stoppen, maar nu wil ik toch graag weer iets gaan doen. Ik ben fulltime thuis met Marissa en het lijkt me leuk om eens in de 2 weken samen vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik denk dan aan samen voorlezen aan de bejaarden, samen liedjes zingen of Marissa daar gewoon lekker laten spelen zodat ze kunnen kijken en met haar mee kunnen spelen. Marissa is een super makkelijk kind die gek is op mensen dus ik dek dat het wel gaat werken. Ik zou ook wel bij zieke mensen in het ziekenhuis op bezoek willen met Marissa maar dan stel je haar wel bloot aan allerlei bacterien dus ik weet eigenlijk niet of dat een idee is.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort vrijwilligerswerk of enig idee hoe ik het aan kan pakken? En vinden jullie het een goed idee of zouden jullie het nooit doen met je kind? Ik ben even benieuwd of er dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb.

groetjes Linda, mv Marissa 12,5 maand

Hoi Linda,

Mijn vader is vrijwilliger in een verzorgingtehuis. Hij gaat iedere week een middag naar een afdeling voor demente bejaarden. Soms neemt hij Bas mee. Voor alle partijen een feest. Mijn vader vindt het geweldig om zijn kleinzoon te showen. Basje loopt met iedereen te sjansen en vooral de dames krijgen geen genoeg van de kleine man.

Ik zou het zeker proberen. Blijkt het voor één van de partijen niet te werken, dan stop je er toch weer mee.

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Wat ziet dat er geweldig uit op de foto, ik krijg er gewoon kippenvel van. Ben jij nooit bang geweest dat ze Bas laten vallen of zo? En Marissa moet het inderdaad wel helemaal leuk vinden want anders houdt het meteen op

groetjes Linda

Hoi Linda,

Nee hoor, ik ben niet bang dat ze hem laten vallen.... Zijn opa is altijd in de buurt. En de dames zijn altijd heel erg voorzichtig met hem. En als er iets gebeurd wat Bas niet wil, dan laat hij dat zo duidelijk merken.

Groetjes, Karin

Hoi Linda,

Ik zou het inderdaad gewoon een keer proberen. De meeste ouderen reageren altijd fantastisch op kleine kindjes.
Toen Sven net een paar weken oud was, zijn we naar mijn oma gegaan in het verzorgingstehuis. Zij was heel erg dement maar toen ze Sven zag, reageerde ze daar meteen op door haar armen uit te steken. Ook een andere dame daar, die doof was, begon meteen te roepen: BABY!!!!
Helaas is mijn oma afgelopen juni overleden maar ik ben blij dat ze Sven nog heeft kunnen zien.
Kindjes zijn zo spontaan en open, dat voelen die oudere mensen feilloos aan. En voor hun is het een lichtpuntje in hun kleurloze dagen. Ik zou zeggen: DOEN!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan