Vrijwilligerswerk

A

Anoniem

Guest
Een tijdje geleden plaatste ik een topic over werken of studeren. Ik denk dat ik vrijwilligerswerk wil gaan doen.

ik vind schrijven en dingen uitzoeken wel leuk. Nu heb ik 2 dingen gevonden die me heel leuk lijken gevonden.

Communicatiemedewerker bij de lokale rode kruis

en webredacteur en forummoderator bij de lokale jongerenafdeling van amnesty international.

wat vinden jullie?

groetjes Rosita

Hallo Rosita,

Wat een goed idee om vrijwilligerswerk te doen!
Zouden meer mensen moeten doen...
Ik vind beide opties erg goed, goede doelen ook.
Ik zou gewoon kijken wat me inhoudelijk het meeste aansprak.

Ik heb zelf ook heel wat jaren vrijwilligerswerk gedaan voor/met kinderen en dat is gewoon erg leuk en heel 'dankbaar' waarom altijd maar betaalde dingen doen als je op deze manier mensen kunt helpen.

Heel veel plezier en succes ermee

Groetjes,

Simone

ja precies en misschien kan ik dit vanuit huis doen, want ik heb geen kinderopvang voor Arjun.

ik heb een wajong uitkering (soort wao uitkering) en anders wordt ik flink gekort, terwijl ik maar 1 a 2 dagen kan werken.

ik weet het niet allebei lijken me erg leuk.

met welk van de twee goede doelen voel jij je het meest verbonden?

ik doe ook vrijwiligers werk bij de dieren bescherming in flevoland
en is zo leuk er zijn zo veel verschilende dingen die je kunt doen daar
van op de dieren ambu rijden tot meldkamer doen
ik rij vaak op de ambu en me moeder past dan op doe ik 1 keer in de 2 weken

gr stephanie

Je moet idd gewoon kijken waar je het meeste mee hebt. Of waar je bijv. meer mensen van jouw leeftijd tegenkomt... het is een beetje kijken naar waarom je dit graag wilt doen.
Mij lijkt Amnesty erg leuk, maar ja... ik ben ik en jij bent jij.
Misschien kan je bij allebei eens een dagje gaan proefdraaien. Merk je meteen wat voor mensen het zijn en of het daarmee klikt. En welk werk je echt het leukste lijkt.
Succes met kiezen.

Ik heb gereageerd op die van het rode kruis. Maandag ga ik bellen voor die andere.
Ik ben benieuwd. bij het rode kruis is het een vereiste om een website te kunnen maken. Nou heb ik dat wel eens gedaan, maar ik ga maar eens een online cursusje volgen..

Ik zag ook een vacature bij het rode kruis als voorlichter, lijkt me ook erg leuk. Maar die kan ik niet thuis doen, dus waar laat ik Arjun.

groetjes Rosita

leuk hoor. Ik heb tijdens mijn studietijd ook vrijwilligerswerk gedaan en dat is harstikke leuk. Je leert mensen kennen en je doet nuttig werk. Gewoon op beide reageren en kijken waar het het beste klikt!

Terug
Bovenaan