Vroeg bekend maken zwangerschap

Hallo allemaal,

Ik ben nu 4 week zwanger en vanaf het begin heb ik erg last van mijn astma, zo erg zelfs dat ik niet meer normaal mijn werk kan doen en met enige regelmaat ziek thuis zit. Mijn leidinggevende is inmiddels wel op de hoogte van de zwangerschap maar verder nog niemand. Nu zitten we in dilemma om het de omgeving binnenkort te vertellen of toch nog even te wachten tot de eerst echo, deze is 1 maart pas. Wat zouden jullie in een zelfde soort situatie doen? Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik  zou mischien toch proberen  je eerste echo af te wachten.  Maar als het echt niet gaat kwa werken mischien  toch je leiding gevende inlichten  dat je wat  verlicht werk krijgt. Komende weken word alsmaar zwaarder en je moet nog 36 weken dus je moet je lichaam  wel een beetje proberen te sparen.
Succes 
 
Ik ben er heel makkelijk in. Zodra ik er achter kwam mocht van mij iedereen het weten. Miskramen horen ook bij het leven, als dat zou gebeuren dan zij het zo. Pijnlijk maar het hoort er gewoon bij. Niet alles verloopt goed. De een wilt de confrontatie dan niet hebben zodra dit hen overkomt, daarom dat ze het stil houden. Ik sta er meer open in. Als mensen ervanaf weten, kunnen ze ook rekening houden met mijn gevoelens. 
 
Succes!!! 
 
Ik sluit me aan bij Ooonbekend. Vorige zwangerschap ook gelijk verteld en toen ik een miskraam kreeg was ik juist blij met de extra steun en het begrip. Nu opnieuw zwanger 4+1 en gelijk aan m'n ouders en broers verteld! 
 
Ik heb best wel wat mensen verteld dat ik zwanger was, ik heb namelijk een vroege miskraam gehad en heb zoveel steun gehad, dat deed me echt heel erg goed. 
 
Als ik strakd opnieuw zwanger raak, zijn mijn ouders,schoonouders en zus weer de eerste!
 
Ik heb het mijn werk heel snel verteld. Ben ontzettend misselijk waardoor ik soms nog boven het toilet hang terwijl ik al op werk zou moeten zijn, ook zit ik nog eena tegen een verlenging aan en wilde ik eerlijk zijn.
Mijn werk reageerde heel positief, zeiden dat als ze me kwijt waren ze wel even op de wc zouden checken, dat ik rustig tussen mijn pauzes door kleine hapjes mag eten, ruat mag nemen wanneer ik dat nodig heb en dat ik me geen zorgen moest maken over de verlening, dan hadden ze alleen mannen aan moeten nemen.. 
 
Deze week ( week 7/8) zwangerschap vertellen we het de familie. Wij willen het wel eerst aan hen vertellen voor de rest het komt te weten. Wij dachten al iets verder tr zijn, dus wij hebben al een echo gehad. We wilden het wel graag met echo vertellen, dus dat hebben we wel even afgewacht, zo kunnen we het moment leuk aankleden. 
Tot 12 weken gaan we ook niet wachten, net zoals de anderen zeggen, een miskraam hoort bij het leven, hoe k*t het ook mag zijn, en als dat zou gebeuren dan hoeft het voor mij niet geheim te blijven. Het taboe over miskramen mag van mij wel verdwijnen.. 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan