vroeg geboren

aan gezien dat ik 7 jaar geleden een bloed tranvusie heb gehad.
heb ik bepaalde antistoffen in mijn bloed.
ik ben nu 35 weken.
en omdat er nu kans is dat het bloed bij de baby word afgebroken word.
gaan ze mij inlijden en halen.
wie heeft hier ervaring mee.
ben beang dat deze vroege geboorte mijn kind mischien kwijt kan raken..

monica

Ik ben zelf bevallen met 35+3. Ik kreeg met 30+1 al weeën die zorgde voor ontsluiting. Ik heb 2,5 weken in het ziekenhuis gelegen, 48 uur aan de weeënremmers en tevens kreeg ik toen longrijpingsspuitjes. Omdat ik op 2 cm ontsluiting bleef steken, mocht ik weer naar huis, maar moest ik volledig bed en bankrust. 2 weken later mocht ik weer wat mobieler worden. 1 week hierna braken de vliezen en was er geen houden meer aan.
Mijn dochtertje kwam helemaal gezond ter wereld (apgar 10,10)Ze was 2450 gram en 44 cm. Ze heeft nog een poosje in de couveuse moeten liggen, ook nog onder de lamp, want ze viel teveel af, had een ondertemperatuur en was sloom toen ze weer mee naar huis ging (ze was er 1 nacht en toen konden we weer terug). Na 3 dagen mochten we toen weer naar huis. Nu is ze bijna 8 maanden en ze doet het geweldig. Qua lengte is ze nog steeds klein (64 cm) en qua gewicht is ze ook nog steeds ondergemiddeld. Maar met elkaar in verhouding is het prima en ze is een lekker dikkertje.
Meestal moet je kindje met de termijn van 35 weken naar de couveuse, omdat hij/zij toch prematuur is. Ze bekijken het per kind (afhankelijk van gewicht).
Veel sterkte, en ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt en dat je een gezond kindje mag krijgen.

groetjes,
Willemijn

Terug
Bovenaan