vroeg naar bed, weinig slapen overdag/moeder super zenuwachtig

A

Anoniem

Guest
Het onderwerp zegt het al...Mijn mannetje slaapt overdag heel weinig, en om 16.30/17.00 is hij aan het jammeren en wil hij al slapen...  voorheen kon ik hem wel om 19.00 u in bed krijgen en werd hij wakker om 7.00 en dat was super maar nu komt hij om 05.00 u...
Overdag slaapt hij 3 kwartier, en als hij op de opvang is kan hij helemaal niet slapen(laatste keer 2x een kwartier) omdat het veel te druk is voor hem. De juffies vertelde ook dat hij hij veel huilt onrustig is en er veel moeite mee heeft om zich te vermaken..
Ik zit helemaal zenuwachtig op mijn werk omdat ik weet dat hij alsmaar aan het huilen is..Als ik nog 2 uur heb om iets voor mezelf te doen doe ik dat niet want ik scheur gelijk naar de opvang om hem op te halen...!!vorige week was ik zo gestresst door mijn werk en door dit allemaal  dat ik een aanrijdig heb gehad..was me doodgeschrokken!!
soms weet ik het echt niet!!
Thuis is hij ook nog eens super ongeduldig en verveelt hij zich...

Zijn er misschien tips?

Als ik jouw verhaal zo lees, vraag ik me af of jouw baby zich echt verveelt... (ik maak mezelf ook vaak ongerust of ons kleintje zich niet verveelt hoor).
Ik denk dat door het feit dat hij zo weinig slaapt. Overprikkelde/ moeie baby's komen juist niet goed in slaap. Blijven wakker, worden dreinerig en  ongeduldig.    Mijn kindje sliep  ook heel weinig. Ik ben juist heel veel structuur gaan bieden, zodat alles duidelijk werd voor hem. Eten  - verschonen - spelen - slapen (met bedritueel). Na een paar dagen/ kleine week was het allemaal veel beter. Ik kan me voorstellen dat als het in ieder geval thuis duidelijk en voorspelbaar is, dat zo'n kinderopvang ook minder impact heeft. Misschien moet je eens nagaan of voor jullie kindje die opvang wel passend is. Misschien voelt hij zich fijner in b.v. een gastoudergezin (kleinschaliger).

Ik denk dat baby's zich stukken minder vervelen dan wij denken. Soms leg ik ons kindje expres even zonder speelgoed op een kleedje. Dan ontdekt hij weer hele nieuwe dingen. Zijn lijfje o.a. Of hij gaat lekker om zich heen kijken en oefenen met rollen enzo. Misschien moet je je niet teveel  laten afschrikken door zijn ongeduld (misschien is hij gewoon moe???).    

Hoi,

ik ken me heel erg goed voorstellen dat je op deze manier niet lekker in je vel zit.
En dan een aanrijding gehad ook nog!! Dat zou echt wel ff schrikken geweest zijn.
Is alles goed afgelopen met de andere auto oid??

Ik zou er ook niet aan moeten denken dat als ik zou werken en dat ik weet  dat ons zoontje zowat de hele dag aan het huilen is
Ik ben het toch ook wel met mijn voorgangster eens.
Ik weet niet hoe oud je kindje is maar slaap ons zoontje is 8,5mnd en doet nog 2 slaapjes overdag, en heel soms 3.
Natuurlijk heeft het ene kindje minder slaap nodig dan de andere, maar 3 kwartiertjes op een dag lijkt mij nogal weinig.
Ik denk dus ook dat het moeheid is...
Ik hoop dat je gauw tot een oplossing komt, en dat je weer met een gerust hart kunt gaat werken.

Groetjes Debby.

Bedankt voor jullie berichtje.
Hij is 5 maanden en hij is niet echt bezig met zijn lijfje hij wil niet echt, hij is daarbij ook nog eens ongeduldig als het niet gaat..
De regelmaat probeer ik er wel in te houden maar als ik vrij ben en ik heb hem om 7 uur eten gegeven dan laeg ik hem toch nog even naast mij neer en slaapt hij ook nog even.
Vervolgens gaan we even lekker tv kijken en is het zo 11 uur..
Maar in de middag heeft hij wel weer zijn ritme en gaat hij gewoon naar bed en zijn flesjes.
Hij sliep voorheen altijd in de wagen maar daar ben ik mee gestopt en leg hem nu echt in bed omdat hij bij de opvang ook niet naar buiten kan..
Het is veel zoeken naar oplossingen..maar hoop dat het morgen in ieder geval beter gaat op de crech en misschien moet ik mezelf er een beetje bij neerleggen dat hij daar ook kan huilen en dat ik hem niet kan troosten..
Maar moeilijk blijft het wel..

Hoi hoi,

Wat vervelend zeg dat je kleintje het niet zo leuk vindt op de opvang.

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en hij vindt de opvang gelukkig helemaal geweldig. Er is zo'n hoop te zien, dat vindt hij superinteressant. Ik heb me van tevoren ook erg druk gemaakt of dat hij daar zijn draai wel kon vinden. Sven is namelijk ook geen slaper. Nou, wonder boven wonder sliep hij daar beter dan thuis!

Sven wil ook niet graag slapen omdat hij de wereld veeeeel te interessant vindt. Wij hebben er ook lang mee lopen ploeteren en soms nog steeds wel. Wat wij in ieder geval doen is hem echt alleen in zijn bedje laten slapen. Dus niet in de box of kinderwagen (tja, tenzij we natuurlijk op stap zijn) maar echt alleen in bed. We hebben er nu ook een ritueel omheen gebouwd zodat hij weet dat het bedtijd is. Vaak begint hij te huilen als we hem op bed leggen. Dan laten we hem even alleen en na 10 minuutjes lopen we terug, geven hem zijn speentje en een aai over zijn bolletje en dan gaat hij meestal wel slapen. Belangrijk is om hem niet meteen uit bed te halen als hij huilt. Hoe klein hij ook is, hij heeft dat meteen door. Ik vond dat ook heel moeilijk in het begin maar ik hem doorgezet en nu gaat het steeds beter. Het is met vallen en opstaan maar het begin is gemaakt.

Voor wat betreft het zelf vermaken. Dat moet een kindje ook leren. Ik heb Sven vanaf het begin af aan vaak in de box gelegd. Ondertussen ging ik dan wat anders doen. Eerst waren dat 5 minuten, dan 10 en zo verder. Nu kan hij zich makkelijk een half uur tot drie kwartier vermaken. Zo ontdekken ze ook van alles. Zo is Sven nu helemaal in de ban van zijn handjes! Hij kan er maar niet genoeg van krijgen. Soms begint Sven ook wel te huilen als ik hem in de box leg maar dan loop ik toch weg, vaak is hij na een paar minuutjes stil en druk aan het spelen. Want tja, als je kan kiezen tussen mama of box, dan zal een kindje toch liever voor de mama gaan.....

Geef je kindje de tijd om te leren, verwacht niet teveel van hem ineens. Ga het zelf spelen opbouwen en ben streng met het naar bed gaan.
Alles zal met vallen en opstaan gaan maar weet dat het je ooit vast gaat lukken.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan