vroeg wakker- 7 dagen per week

Hallo mama's !

Ik heb een "probleem" wat jullie misschien wel bekend voorkomt !

Wij hebben een dochter van 2,5 jaar oud. Sinds een maand of 2 wordt ze elke dag, dus ook zaterdag en zondag, om 06.00 uur wakker soms wel eens wanneer er nog een 5 op onze wekker staat !!!. Het is van de een op andere dag gebeurd, hiervoor werd ze meestal om 07.00/7.15 uur wakker, ook vroeg maar oke. Het maakt niet uit hoe laat we haar naar bed doen s'avonds, ze wordt altijd op dezelfde tijd  wakker.
Daarna komt ze bij ons in bed liggen en kunnen wij vervolgens ook niet meer slapen, want ze slaapt niet verder in ons bed.
Momenteel beginnen mijn man en ik echt vermoeid te raken omdat je niet even kunt "bijslapen". Hebben jullie tips voor mij of is dit weer gewoon een fase en gaat het vanzelf over en zal ze op een dag later wakker worden ?

Groetjes mama van Briseis
 
Als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen...
Ook hier hetzelfde probleem en nu al voor een jaar ofzo..
Ook gaat er bijna geen nacht voorbij dat mnr niet een a twee keer wakker wordt en ons dan ook wakker maakt!

Ach, het enigste voordeel is dat ik nu wel al in het ritme zit voor de kleine die er binnenkort aankomt

Liefs Nika (30w zwanger van nr 2)  
 
Hoi,

Het lijkt het verhaal van onze dochter, maar zij sliep tot vorige week nog ongeveer 2,5 uur tussen de middag!
We houden haar nu overdag op en nu slaapt ze weer het klokje rond: van 19.30 tot 7.30 uur! Maar ze moet nog erg wennen aan het niet meer slapen 's middags, vanmiddag viel ze als een blok in slaap in de auto!
Misschien is dit voor jullie ook de oplossing?? Maar niet handig wanneer je aan het einde van je zwangerschap bent, want dan wil je ook weleens even gaan liggen op de dag!

groetjes,
kiki
 
hoi, lastig hoor.
ikzelf heb dit probleem gelukkig niet, maar ik heb ergens weet ff niet meer zo snel waar in dit forum gelezen over een kidssleep wekker met een wandelend konijn. Schijnt echt zijn geld waard te zijn. Als ik er weer langs kom laat ik het wel ff weten waar het staat.

groetjes linda
 
hoi


Ons dochtertje van 22 mnd sliep ook altijd uit en sinds ze van de zomer in ander bedje is gaan slapen werd het steeds vroeger en dan was het ook gelijk huilen,wat wij hebben gedaan is een tijdschakelaar met een schemerlampje erop aan en dan op een bepaalde tijd aan laten springen bv bij ons 7.30 en we hebben tegen haar gezegt als het lampje aan gaat mag je gaan spelen . en ik moet zeggen dat dit hartsikke goed werkt en ik kan rustig tot 8.15 half 9 blijven liggen ben zelf ook 28 wk zwanger van nr 2 dus wil ook wel mijn rust.en nu word ze kwebbelnd wakker en gaat ze gewoon haar ding doen.wel klinken omhoog van de deur natuurlijk anders kan ze er zelf uit. hoop dat jullie hier wat aan hebben gr wendy 28 wk
 
hallo,
Hier ook een mama van een vroeg vogeltje. Ons zoontje wordt in november drie en is eigenlijk meestal tussen 6.15/6.45 wakker. Hij heeft overigens nooit veel langer geslapen. s'Middags slaap hij ongeveer twee en een half uur. Ook wij hebben de kidsleep wekker voor hem. Het helpt om hem in elk geval tot een schappelijke tijd in bed te houden. Maar verwacht er ook geen wonderen van, het advies is om te starten met de wekker 5 minuten later te zetten dan hun ontwaaktijd.

Ik ben van mening dat je het voor nu moet accepteren en dat het met de tijd wel weer veranderd. Het is voor jonge kinderen denk ik niks aparts om zo vroeg wakker te zijn, het is meer ons "probleem". Slapen kun je niet forceren. Ons zoontje is er ook echt een van de regelmaat. Het middagtukje weglaten werkt bij hem compleet averechts. Hij raakt dan echt overprikkeld, het duurt juist langer voordat hij inslaapt, hij wordt s'nachts wakker, en is s'morgens juist vroeger wakker. Dus accepteren wij dat dit nu eenmaal zijn schema is en proberen we niet al te gefrustreerd te raken van ons vroege vogeltje. Hij wordt vanzelf groter, het veranderd heus. Maar ja, ook wij zijn erg jaloers op al die wonderkinderen die tot 7.30 slapen, eerlijk is eerlijk.
Groetjes Soela
 
Terug
Bovenaan