vroeg wakker, avena sativa complex dr.Vogel ervaringen gevraagd

Onze zoon van bijna 3 wordt sinds een aantal maanden om 6 uur ´s ochtens wakker. Hij wil dan absoluut niet meer slapen. Hij gaat om 19 uur naar bed en slaapt tussen de middag ongeveer 2 uur. Hij heeft zijn slaap echt nog nodig, want hij zegt ´s ochtens vaak zelf al dat hij wil slapen. We hebben van alles gebrobeert zoals (later naar bed, dikkere deken, licht aan/uit, etc) maar niets helpt. Ik las op internet over een middel: avena sativa complex van dr. Vogel. Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er nog andere tips.
Groetjes,
Marleen
 
herken het probleem alleen is mijn zoontje twee,kinderen van drie heben echt niet zoveel slaap meer nodig,als hij s middags perse wil slapen doe dat dan vroeg in de middag bijvb om half een en haal hem er twee uur van af en anders maar een uurtje laten slapen en dit en week aanhouden later kun je dan om de dag doen 1 dag wel s middags op bed en andere dag weer niet hoop dat het werkt.en ja hij wil s middags inderdaad graag slapen omdat hij zo vroeg wakker is logisch maar je hebt jezelf ermee tepakken
 
Geen ervaringen met dr Vogel, wel met een vroeg vogeltje van drie, die ook nog graag zijn middagtuk doet.
Heel eerlijk gezegd zie ik je probleem niet zo. Het is vooral voor ons als ouders vervelend dat om 6 uur de dag begint, in peuterland toch echt geen uitzondering!! Bij elkaar opgeteld slaapt jullie kindje 13 uur per etmaal, dat is toch prima??
Die van ons is ook vroeg wakker, en slaapt s'middags ook nog. Voor nu is dat voor hem het beste ritme. Voor ons als ouders misschien niet, maar ik ben ervan overtuigd dat het vanzelf veranderd als de middagtuk eraf is. Tot dan toe: zelf op tijd naar bed, en genieten van Z@ppelin?
groetjes Soela
 
Hallo Trisyan, ik heb hier ook zo'n vroege vogel. Mijn zoontje is inmiddels 3,5 en wordt standaard om half 6 wakker. In het begin vond ik het niet zo erg, maar doordat hij vanaf zijn tweede overdag niet meer sliep was het voor mij best een lange dag en omdat ik 's avonds werk ging het ten koste van mijn eigen gezondheid. Van alles geprobeerd VSM tabletjes, dr Vogel tabletjes,  warme melk, maar bij Milan werkte eigenlijk niets. Milan heeft geen probleem om te gaan slapen of door te slapen, hij wordt alleen te vroeg wakker. Ik heb toen een klok gekocht (kid sleep). We hebben nu een afspraak als het onderste plaatje (een slapend konijntje) brandt dan moet hij ook slapen en als het bovenste plaatje (zonnetje en een konijntje) brandt dan mag hij pas roepen. De tijd kun je zelf instellen, ik heb de klok iedere dag 5 minuten verzet en we zitten nu op half 7. We zijn begonen toen hij 2,5 jaar oud was. Als hij eerder wakker wordt mag hij in bed spelen, staan een paar auto's en een paar knuffels naast zijn bed, maar hij mag pas roepen als het lichtje brandt. De eerste dagen waren vreselijk, hij bleef maar krijsen lag ik daar met kromme tenen te wachten totdat het lampje zou gaan branden. Hij gaat nu 's avonds om half 7 naar bed en komt er om half 7 weer uit. Misschien is de klok ook een idee voor jou?
 
Terug
Bovenaan