Vroeg wakker

<p>Hoi, mijn zoontje van ruim 8 maanden wordt de laatste weken steeds eerder wakker. </p><p>We geven rond 8 uur de eerste voeding maar hij is vaak om 5 uur half6 al wakker... We laten hem liggen zolang hij rustig is(maar slapen zelf dan dus niet doordat hij geluid maakt). Als hij echt begint te huilen gaan we naar hem toe en geven een speentje en doen eventueel een muziekje aan en gaan dan weer weg. Meestal slaapt hij dan weer 10/15min en begint dan weer. Tegen half 8 valt hij eindelijk weer in slaap maar zijn wij natuurlijkcklaarwakker. We hebben al vanalles geprobeerd maar het werkt niet. Jullie een idee? </p>

Was hier ook even tijdelijk rond die leeftijd. Werd opeens rond 6 uur of eerder wakker  ging vanzelf weer over na een tijdje gelukkig 

Mijn dochter van 9 maanden doet dat ook sinds 2 weken. Ze wordt iedere keer rond 6 uur wakker. Ik ga proberen om de kamer nog donkerder te maken. Wellicht helpt dat. Ik hooop dat ze weeer tot 8u slaapt binnenkort. 

Thanks, dan gaan we maar even hopen dat het bijna einde fase is! Zo lastig als je moetvwerken en toch al moeilijk slaapt! Ik leef op koffie haha.

@selha: wij hebben als test alle ramen volledig zwart gemaakt met zakken maar dat helpt niks.. 

Voor het eerst sliep ze vandaag weer tot 8u. We hadden een flesje gegeven om half 6, waardoor ze doorliep :D heb ik ook even kunnen bijtanken

Waarom geef je niet gewoon een klein flesje rond half 6? Iets van 90cc? Dan slaapt hij daarna waarschijnlijk wel door en geef je om 8 uur nogmaals 90-120cc..
Je pest jezelf alleen maar door die fles persé pas om 8 uur te willen geven. Ik heb dit ook een periode gehad met mijn dochter. Merkte dat als ik haar zodra ze wakker was een halve fles gaf (gewoon in haar bed, zonder haar er uit te halen!) ze daarna weer 1.5 uur doorsliep en dan gaf ik de andere helft van de fles. Dit werkte echt het beste, anders lig je idd zelf ook een paar uur wakker.
En misschien heeft je kindje niet zoveel slaap (meer) nodig.. s avonds een half uurtje later naar bed misschien? Mijn dochter slaapt nooit veel langer dan 10, max 11 uur op een nacht. Ze gaat er dus altijd pas om 8 uur s avonds in, dan is ze half 7 s ochtends wakker. Gaat ze er eerder in, is ze om half 6 ook klaarwakker. Lang niet alle kindjes slapen 12 uur op een nacht!
En tot 8 uur slapen is heeeeeel luxe hoor, besef dat wel! Half 7 is een heel normale 'wakker'tijd voor een kleintje! 

Ze zitten rond deze periode in een slaapregressie. Deze zijn echt heeeel leuk :-D
Het gaat allemaal over maar het is inderdaad vermoeiend. Onze dochter is volgende week 9 maanden en is nu weer sinds 1 mei elke avond/nacht aan het huilen.
Ze slaapt dan lekker en ineens begint ze te krijsen. Dus sinds 1 mei is het minimaal 3 x per nacht eruit en soms wel 6 keer.
Hou in gedachte, het gaat voorbij. Als ze 16 is dan is uitslapen het enige wat ze nog wil XD

Terug
Bovenaan