Vroeg wakker

<p>Mijn zoon van volgende week 7 maand is de hele week al tussen 03:30 en 05:00 klaarwakker, huil! Iemand tips? Hij gaat vaak tussen 18:00 en 18:30 naar bed. Is dan ook helemaal moe. Ook al heeft hij nog een klein dutje gedaan tot 5 uur. (Heb het idee dat hij hiervan helemaal niet oplaadt) Dit laatste slaapje gaat de laatste dagen ook erg moeizaam maar helemaal niet slapen is ook nog geen optie. </p><p>Dit duurt nu 5 dagen en ben al helemaal gesloopt! </p><p>Iemand tips? Of is dit weer 1 van de “faaaaaases”... ?</p>

Mijn kleine man van bijna 8 maand gaat ook om 18:00/18:30 elke dag naar bed en is ook elke nacht rond 3/4 wakker ik ga er dan meestal even uit. Laat ik hem even spelen en na anderhalf uur gaan we samen in mijn bed liggen en geef ik hem een pap fles en dan slaapt die verder tot 7/8 uur... ( Ik ook )
Het is erg vermoeiend voor je zelf, dat heb ik ook! 
Weet niet of je er wat aan heb?!
Heel veel succes??

Gaat hij niet gewoon te vroeg naar bed? Zeker als hij om 5 uur ook nog slaapt? Zou hem rond 20:00 naar bed doen 
Hij zal moe zijn om 6 uur maar dat went vanzelf 6 uur naar bed is wel heel vroeg 

Ik vind 6 uur naar bed ook wel heel vroeg, ook al is hij moe. Ik zou proberen het elke 3 dagen met een kwartiertje te rekken zodat je rond 7 uur/half 8 uitkomt uiteindelijk. Het is ook echt een stukje gewenning. Grote kans dat je kindje nu midden in de nacht wel een eindje uitgeslapen is!
Mijn jongste dochter is 5 maanden, slaapt vaak nog even van 16.30-17.00 en gaat dan om 19.30-20.00 de nacht in en dan slaapt ze tot 6.30/7.00. Nog wel 1 nachtvoeding rond 2.00.
Geef je een flesje s nachts? Zou ik sowieso doen, soms hebben ze dat gewoon nog even nodig. Een klein flesje dan, 90cc ofzo. Mijn oudste dochter had ook tot 9 maanden geregeld een klein flesje nodig s nachts. Dat leren ze echt wel weer af en het is de beste manier om gauw weer verder te slapen, is mijn ervaring.
Eruit gaan midden in de nacht en spelen zoals gebruiker zegt, zou ik persoonlijk écht niet aan beginnen. Ik heb nog nóóit s nachts met een kind beneden gezeten, daar begin ik écht niet aan. Daar wennen ze echt aan en dan is het einde zoek! Als het nacht is, blijf je in je bed is mijn motto en dan gaan we zeker niet gezellig spelen beneden. Ik moet er niet aan denken...
Succes en hopelijk is het gauw voorbij.

Hier geen ervaring mee. Kleine man is 6.5 maand en slaapt gemiddeld van 7-7 en soms iets langer. Krijgt id nacht ook geen voeding meer. Maar daarentegen slaapt hij overdag maar ongeveer 2 x een halfuurtje ;-).  

Mijn zoon doet nog 3 slaapjes overdag, waarvan de laatste erg moeilijk gaat. 
Ik kan hem wel wakker gaan houden maar meneer raakt dan helemaal overstuur. Gaat dan echt krijsen! Hij krijgt tussen 22:00 en 23:00 nog een fles van 180, slaapt dan vaak snel weer in. 
Gister sliep hij pas om half 8, hij lag nog wat te brabbelen en viel toen in slaap. Ik had gehoopt dat hij daardoor wat later wakker zou worden maar het was gewoon half 4 en klaar! 
Ik ben ook inderdaad niet van plan om eruit te gaan met hem om te spelen. Dit is voor mij ook niet de bedoeling in de nacht. Maar wel fijn uiteraard dat dit voor jou werkt en dat je de tip deelt. 
Ik hoop dat de gouden tip er voor mij tussen zit..

Herkenbaar! Onze zoon slaapt vanaf 5 weken al door en vanaf 6 maanden van 8 tot half9 zonder fles of iets, maar ineens in week 29 waar jij nu ook zit, had hij 4 gebroken nachten. Helemaal overstuur als we hem weer in bed legden. Weer troosten en tegen ons aan ging het dan goed en viel hij in slaap, maarja voor ons niet fijn. Na 4 nachten met oudejaarsavond sliep hij ineens weer door dus kan een fase zijn....

Terug
Bovenaan