Ik vind 6 uur naar bed ook wel heel vroeg, ook al is hij moe. Ik zou proberen het elke 3 dagen met een kwartiertje te rekken zodat je rond 7 uur/half 8 uitkomt uiteindelijk. Het is ook echt een stukje gewenning. Grote kans dat je kindje nu midden in de nacht wel een eindje uitgeslapen is!
Mijn jongste dochter is 5 maanden, slaapt vaak nog even van 16.30-17.00 en gaat dan om 19.30-20.00 de nacht in en dan slaapt ze tot 6.30/7.00. Nog wel 1 nachtvoeding rond 2.00.
Geef je een flesje s nachts? Zou ik sowieso doen, soms hebben ze dat gewoon nog even nodig. Een klein flesje dan, 90cc ofzo. Mijn oudste dochter had ook tot 9 maanden geregeld een klein flesje nodig s nachts. Dat leren ze echt wel weer af en het is de beste manier om gauw weer verder te slapen, is mijn ervaring.
Eruit gaan midden in de nacht en spelen zoals gebruiker zegt, zou ik persoonlijk écht niet aan beginnen. Ik heb nog nóóit s nachts met een kind beneden gezeten, daar begin ik écht niet aan. Daar wennen ze echt aan en dan is het einde zoek! Als het nacht is, blijf je in je bed is mijn motto en dan gaan we zeker niet gezellig spelen beneden. Ik moet er niet aan denken...
Succes en hopelijk is het gauw voorbij.