Vroeg wakker

<p>Hoi mama's,</p><p>Ons meisje van 6 maanden word altijd vroeg wakker tussen 5 a 6u s'morgens. Maar wil het liefst dat ze eens 7u wakker word, zodat der ochtend dutje om 9u kan beginnen. Want ik las altijd dat als het ochtend dutje voor 9u begint dat ze de volgende morgen steeds vroeg wakker worden. Maar als ze tussen 5 a 6u wakker word, is ze vaak 8u alweer moe. Dat red ze dan nooit. Ik probeer vaak nog een speen te geven, daar sabbelt ze wel even op, maar is inprincipe gewoon wakker en dan begint ze om te rollen of te huilen.</p><p>Hoe doen jullie dat als jullie kleintje vroeg wakker word en hoe laat begint dan het ochtend dutje?</p><p>Overigens is der slaapje overdag nu ook een ramp, ze heeft moeite om zelf in slaap te komen, in bed wilt ze niet of is ze na half uur weer wakker. Dan lukt het alleen langer bij mij op schoot of in de draagzak. Maar ik ben dat een beetje zat.</p><p>Hebben jullie trouwens ook ervaringen met een slaapcoach?</p><p>Benieuwd naar jullie tips.</p>

Ik heb mijn dochter altijd gevolgd in wat ze nodig had, ook qua slapen. Je kunt er weinig aan doen op deze leeftijd om te veranderen dat ze zo vroeg wakker is. Dat ze steeds vroeger wakker wordt als je haar voor 9 uur 's ochtends weer in bed legt lijkt me onzin, ik zou niet weten waarom dat zou gebeuren.
Je kunt nu veel tijd steken in het ritme proberen te veranderen, misschien lukt dat, maar de kans is groot dat kort daarna het ritme vanzelf weer veranderd en alles weer helemaal anders is. Op deze leeftijd veranderd dat nog zo vaak.
Ik zou je dochter gewoon volgen in wat ze nodig heeft, dat is voor jullie allebei uiteindelijk het fijnst.

Idd onzin dat ze dan de volgende dag nog eerder wakker zouden zijn.
Mijn advies: accepteer het.. er valt weinig aan te doen. Ik heb 2 dochters, ruim 2.5 jaar en 10.5 maand oud. Heel de babyperiode zijn er nou eenmaal periodes dat ze soms vroeg w wakker zijn in de ochtend. En ja, dat is hier soms ook al om 5.00. Ik geef dan altijd 90cc melk in bed in de hoop dat ze daarna nog even doorslaapt. Soms doet ze dat. Soms ook niet. 
De afgelopen maanden zijn er weken aan één stuk geweest dat ze om 5.00/5.30 klaarwakker was. Maar dan was het soms ook ineens weer een week lang 6.30-7.00. Weinig aan te doen. Gisterochtend was het ook 5.45, vanochtend 6.45. Hoe laat ze er s avonds in gaat, maakt niks uit. 
Zo gaat het leven met baby's nou eenmaal. Tot 7.00 slapen is een luxe. Gebeurt hier zeer zelden. Ik probeer mn kinderen altijd te laten liggen tot 6.30, eerder wil ik niet naar beneden. Maar dat lukt ook niet altijd, zondagochtend zat ik ook om 6.00 al beneden...
Mijn jongste dochter is nu dus 10.5 maand en als ze zo vroeg wakker is, kan ik het slaapje wel rekken naar 9.00. (Ze slaapt 2x per dag) Om 8.00 gaat ik vaak een uurtje wandelen, dan red ze het wel. Maar toen ze nog 6 maanden was, ging ze gewoon om 8.00 weer naar bed hoor. Je dochter slaapt toch nog wel 3x per dag denk ik? 
Gewoon aan toegeven, de meeste dagen trekt het zichzelf wel weer recht! Er zijn nou eenmaal periodes dat ze vroeg wakker zijn en volgende week kan dat zomaar weer over zijn!

Hier ook al vanaf er een soort ritme is wakker vanaf 05.00u/06.00u. geen verandering in te krijgen..
Accepteren en hopen dat het beter wordt...

[quote quote=10332624]Idd onzin dat ze dan de volgende dag nog eerder wakker zouden zijn. Mijn advies: accepteer het.. er valt weinig aan te doen. Ik heb 2 dochters, ruim 2.5 jaar en 10.5 maand oud. Heel de babyperiode zijn er nou eenmaal periodes dat ze soms vroeg w wakker zijn in de ochtend. En ja, dat is hier soms ook al om 5.00. Ik geef dan altijd 90cc melk in bed in de hoop dat ze daarna nog even doorslaapt. Soms doet ze dat. Soms ook niet. De afgelopen maanden zijn er weken aan één stuk geweest dat ze om 5.00/5.30 klaarwakker was. Maar dan was het soms ook ineens weer een week lang 6.30-7.00. Weinig aan te doen. Gisterochtend was het ook 5.45, vanochtend 6.45. Hoe laat ze er s avonds in gaat, maakt niks uit. Zo gaat het leven met baby’s nou eenmaal. Tot 7.00 slapen is een luxe. Gebeurt hier zeer zelden. Ik probeer mn kinderen altijd te laten liggen tot 6.30, eerder wil ik niet naar beneden. Maar dat lukt ook niet altijd, zondagochtend zat ik ook om 6.00 al beneden… Mijn jongste dochter is nu dus 10.5 maand en als ze zo vroeg wakker is, kan ik het slaapje wel rekken naar 9.00. (Ze slaapt 2x per dag) Om 8.00 gaat ik vaak een uurtje wandelen, dan red ze het wel. Maar toen ze nog 6 maanden was, ging ze gewoon om 8.00 weer naar bed hoor. Je dochter slaapt toch nog wel 3x per dag denk ik? Gewoon aan toegeven, de meeste dagen trekt het zichzelf wel weer recht! Er zijn nou eenmaal periodes dat ze vroeg wakker zijn en volgende week kan dat zomaar weer over zijn![/quote]
Thanks dames. Ze slaap inderdaad 3x per dag. Vond het ook al een hele opgave om haar wakker te houden tot 9u terwijl ze al moe was, ik begon namelijk met een slaapschema sinds ze 5 maanden was om er een beetje regelmaat in te krijgen. En over dat 9u stond in een boek dat ik kocht. Maar ik ga nu maar gewoon haar volgen en der 8u laten slapen. Hoe laat geven jullie dan de fles als ze bijv. 6u op staat, 6u of pas 7u?
Het is zeker vervelend dat ze zo vroeg wakker word, en tegenwoordig ook standaard elke nacht om 2u. Hoop dat het een fase is.

Terug
Bovenaan