Vroeg wakker

Mijn zoontje van 17 maanden heeft altijd goed geslapen, en dat doet hij nog steeds hoor. Alleen de laatste paar weken is hij steeds al om 6.00u ‘s ochtends wakker. Tot een paar maanden geleden sliep hij nog tot 8.00u dus dit is in mijn ogen nogal een verandering. Momenteel zijn we ook over aan het gaan op 1 slaapje, maar als hij zo vroeg wakker is wordt het best lastig om hem wakker te houden tot 12.00-12.30. Vooral als hij een dag bij het kdv is geweest laat ik hem de volgende dag 2 dutjes doen waarvan de ochtend maar een half uurtje is. ‘S avonds gaat hij 19.00-19.30 naar bed. De ochtend na het kdv slaapt hij ook altijd wel gewoon goed uit (om 07.00u moeten we hem dan wakker maken omdat wij moeten werken). Het zal waarschijnlijk een faaaaaaaase zijn ? maar was toch benieuwd naar (h)erkenning en/of tips<br />
 
Volgens mij is dit slaapregressie. Had onze dochter met 18 maanden. Ze is een fantastische slaper, maar werd ineens om 5 uur wakker ?. Dit heeft 2 weken geduurd en toen was het plotseling voorbij! Succes!
 
Hier precies zo... mijn dochtertje is ook ruim 17 maanden en is ineens sinds een week tussen 5 en 6u wakker, terwijl ze altijd tot een uur of 7 sliep? Hier ook net aan het overgaan op 1 slaapje, 2 werd echt teveel maar is ook lastiger nu ze zo vroeg wakker is. Maar het lijkt dus echt te maken te hebben met die 18 maanden slaap regressie las ik. Hopelijk is her snel voorbij?
 
Waarschijnlijk is het inderdaad een slaapregressie, en de overgang naar 1 slaapje is ook lastig voor die kleintjes, bij ons was dit met 14 maanden en toen werd hij ook zo vroeg wakker. 
In beide gevallen is het inderdaad een fase... bij het ene kindje duurt het langer als bij de ander... deze slaapregressie heeft bij ons ruim 2 maanden geduurd en is nu eindelijk voorbij ?
 
Bedankt voor jullie reacties! Dat geeft de burger weer moed haha. Hij doet zijn middagslaapje nu echt sinds een paar dagen super goed, slaapt 2-2,5uur, dit heeft ook even geduurd. Dus hopelijk binnenkort ook weer een uurtje later wakker.
 
Terug
Bovenaan