Vroeg wakker

<p>Ons kindje wordt over enkele maanden 2. Hij was altijd rond 7.00 wakker en rond 19.00 naar bed sinds we neer 1 slaapje gingen. Maar nu is hij al een hele tijd om 5.30 wakker en niet meer in slaap te krijgen. Hij sliep dan een middagdutje van 2-3 uur en was ‘s avonds makkelijk wakker tot 21.15. Eerder naar bed brengen kon maar dan lag hij te draaien tot na 21 voordat hij eindelijk sliep.</p><p> </p><p>Nu sinds een week het slaapje max 1,5 uur. Maar hij je om 11.30 echt zooo moe dat hij in 2 sec slaapt. Dus dat kan er echt nog niet vanaf. Vervolgens om 13.00 dus al wakker en om 19.00 naar bed. Dan lijkt hij mega moe maar eenmaal in bedje begint het draaien weer en kan hij de slaap gewoon niet pakken.</p><p> </p><p>Hij gaat nu wel mega snel in z’n ontwikkeling, zegt soms wel 5 nieuwe woorden op een dag. Zou het dan toch een slaapregressie zijn? Toen aan een dag zonder slaapjes is hij nog niet omdat hij smiddags echt dood moe is. Te laat naar bed brengen denk ik ook niet maar veel eerder dan 19.00 slapen is ook niet te doen..</p>
 
Slaap regressie kan zeker. En met de sprongen die je kindje maakt ook niet gek als hij vroeg wakker wordt. Hoe vervelend het ook is uiteraard.
Eet/drinkt je kind voldoende? Niet te warm/te koud waardoor hij wakker wordt? Als je dat soort dingen uitgesloten hebt zou ik het even aanzien, nog niks veranderen aan de routine die je hebt. Even 2 weken tijd ‘gunnen’ en zien wat er gebeurd. Blijft het zo, dan zou je kunnen proberen toch de middagslaap iets te verschuiven. Ook al is het in het begin maar met 5 minuten. Misschien korter laten slapen s middags? Succes ermee!
 
Ja korter slapen doen we nu vior de 4e dag. Duurt even voor je resultaat ziet denk ik en z'n nachten zijn iig ietsjes langer maar hij slaapt meestal nog maar 10 uur per nacht, alleen overdag korter dus totaal minder.
Slaapje is meestal van 11.30-13.00, hij zou dan nog prima 2 uur kunnen slapen maar we maken hem dus voortaan wakker anders is het 's avonds party zonder einde (oké rond 21.30 dan).
Later het middagslaapje doen houdt hij niet vol. Maar dan is hij waarschijnlijk ook later moe 's avonds.. 
Wat wel veranderd is, is dat ik vaker van huis ben nu door een andere baan.. dus vaker alleen met papa, oma, opa enz..
 
Vergeet ook niet dat het al vroeg licht is en dan de vogels al vroeg beginnen te kwetteren. Ik merk bij mijn dochter dat zij in de lente/zomer beduidend minder lange nachten maakt. Zodra er nog kids buiten spelen duurt het langer voor ze inslaapt.
 
Hmm, we hebben wel altijd het rolluik dicht. En na het eten niet heel vaak meer naar buiten, maakt in elk geval geen verschil. We houden het maar eens een tijdje vol en dan zien of er iets veranderd. Misschien is zijn ritme wel echt pas om 20.00 slaap krijgen, ongeacht goe lang hij sliep tussen de middag.
 
Terug
Bovenaan