Vroeg wakker

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 9 maanden. In feite gaat het slapen goed. Twee dagslaapjes (1 uur 's morgens, 2 á 2,5 uur 's middags) 's Avonds gaat hij tussen 19:00 en 19:30 naar bed, (hij is dan ook echt bekaf) echter 's morgens meldt hij zich altijd weer tussen 5:15 en 6:15. Ik heb al geprobeerd hem langer op te houden (geheel tegen zijn zin) ook heb ik geprobeerd zijn dagslaapjes in te korten, maar op de één of andere manier gaat zijn biologische wekkertje gewoon af 's morgens in alle vroegte. Misschien zijn er mama's met tips?
 
Ik denk dat je hier gewoon mee moet leren leven, zoals je zelf al zegt, dit is zijn biologische klok. Maar ik moet zeggen, het lijkt me wel zwaar als hij zo vroeg wakker is.
 
Alsof ik dit berichtje zelf heb geschreven!!!
Mijn zoontje van 9 maanden heeft hetzelfde ritme.

Ook hij is tussen 5:15 uur en 6:15 uur wakker. Zelfs als hij 's nachts veel wakker is geweest. je zou denken, die slaapt wel wat langer door. maar nee.

Ik heb me er maar bij neer gelegd. Tot voor kort had ik voor mezelf gesteld dat ik niet voor 7 uur naar beneden zou gaan (mijn zoontje kwam dan tot die tijd bij ons in bed en meestal ging ie dan nog wel weer even slapen). Maar dat red ik al niet meer.
Zelf ga ik 's avonds ook maar bijtijds naar bed om toch voldoende slaap te krijgen.

Helaas ik heb dus geen tips, behalve, accepteren. Ik heb nog wel de hoop dat het ooit beter wordt. Hoe meer ze straks kunnen,hoe moeier ze dan zijn.

Groetjes
 
Leg wat speelgoed in zijn bedje.
Laat hem gewoon spelen in zijn bed en haal hem er pas om 07.00 uur uit. In het begin zal hij het hier misschien niet mee eens zijn, maar even doorzetten en hij is het zo gewend
 
Ik heb er net als Yvette (bedankt voor je reactie) bij neergelegd, gewoon wat vroeger naar bed. Maar die tip van speelgoed in bed ga ik toch proberen, misschien gaat hij inderdaad accepteren dat hij gewoon nog even moet wachten voordat ik hem uit zijn bedje haal!

Bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Marna
 
Terug
Bovenaan