vroeg wakker

Hoi,

Hier ben ik nog eens; heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om nog eens hier te komen.

Maar nu zit ik wel met een vraagje. Ons zoontje Wiebe is nu 16 maanden en hij wordt gewoon met de dag vroeger wakker. Vanmorgen was het 6 u. Hij is zowat aan het overstappen van 2 naar 1 slaapje. Maarja als hij 's morgens zo vroeg wakker is, dan is hij natuurlijk tegen 10 u al terug moe en gaat hij dus weer 2 keer slapen.

Herkent iemand van jullie dit en heeft iemand tips????

grtjs, Bea
 
ik heb hetzelfde met mijn dochter van 13 maanden, die is regelmatig al om 6 uur, kwart over 6 wakker terwijl het altijd 7 uur was. Misschien komt het door het vroege licht worden, we hebben een vrij lichte babykamer. Inderdaad bij ons ook de ene dag 1 slaapje, de andere dag 2, afhankelijk van hoe ze het redt.
Tips heb ik helaas niet, hoewel wij wel de regel hebben dat we haar pas om 7 uur uit bed halen, tenzij ze echt gaat huilen. Meestal ligt ze heel lief te kletsen en te spelen, en dan blijft ze gewoon liggen tot onze wekker gaat. In het weekend laten we zelfs wel eens de wekker afgaan vlak voor we haar uit bed halen, zodat ze er misschien aan went dat ze pas uit bed mag als de wekker gaat. Geen idee of het zin heeft, maar baat het niet, dan schaadt het niet tenslotte :)

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan